TerjeFjern Startet 16.November.2023 Link til dette innlegget Startet 16.November.2023 Noen som har erfaring med slikt fra Kina? https://www.aliexpress.com/item/1005003393493197.html Mine dyser passerer 2000 timer nå og bør gåes over. Fristende pris på disse men er litt tvilende til om de er bra eller ikke Link to post
free Svart 16.November.2023 Link til dette innlegget Svart 16.November.2023 Har ikke erfaring, men har du vurdert å bare kjøpe inn dysespiss? Da blir prisen kanskje såpass at du kan spandere på deg et forsøk? Link to post
pipe Svart 16.November.2023 Link til dette innlegget Svart 16.November.2023 Må si att min erfaring med å kjøpe kinesiske kopier på orginal nummer rett i fra kina er meget laber. Etter mitt synspunkt er dyser en kritisk del og man kan risikere motor havari hvis dysa slutter å spre skikkelig. Jeg hadde ikke gjort det. Link to post
TerjeFjern Svart 17.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2023 Mest sannsynlig ender jeg med å sende bort til sjekk og overhaling . Synes det er drøy pris i Norge på nye dyser så ble nysgjerrig på disse men tar ingen sjanse med motorene mine, kan bli dyrt. Link to post
M/Y Grakatt Svart 17.November.2023 Link til dette innlegget Svart 17.November.2023 Hei Demonter brennstoffventiler og lever inn til folk/firma som kan sjekke trykk og sjhimse ventilene dine . Har erfaring med at dysene og fjærer etc kan holde opptil 6000 timer på små hjelpemotorer , ( les hurtigående , type "bussmotorer" ) . Kun rengjøring og trykk justering etter 2000 timers intervall . Uansett , ikke monter " tvilsomme " deler i drivstoff trykksystemet ,kan fort gå et stempel ++++ der gitt . MVH M/Y Grakatt Link to post
nomen Svart 18.November.2023 Link til dette innlegget Svart 18.November.2023 Dyser er en av de mest kritiske og fintfølende komponenetene i en dieselmotor, det er IKKE plassen å spare penger. Ihvertfall ikke med kina greier. Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Åge Grevlingen Svart 18.November.2023 Link til dette innlegget Svart 18.November.2023 Har dårlig erfaring. Testet alle før montering og alle var ubrukelige. Fikk inntrykk av at det var noen som ville tjene penger på feilprodusert avfall. Kjøp 1 stk av seriøs leverandør og test den før den monteres. Link to post
TerjeFjern Svart 18.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2023 Tror det blir enklere å plukke de ut og sende bort til sjekk/overhaling ser det ut til. Link to post
Åge Grevlingen Svart 19.November.2023 Link til dette innlegget Svart 19.November.2023 Ta de ut og rengjør. Evt kjøp nye dysespisser. Det er der problemet er. Koster ca 30 euro stk. hos en eller annen seriøs forhandler i europa. Sett inn større dyser og få mer nm og kw. Dettte fikser du selv. Bare ikke bland rekkefølgen på delene. https://shop.dtp-motorteile.de/en/art/0-433-171-112 https://www.youtube.com/watch?v=t3xy7Kigod8 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn