Roger jo Startet 28.November.2023 Del på Facebook Startet 28.November.2023 Siden det er så mange Bruce kopier til salgs, fant jeg på legge ut måla på et orginal bruce anker på 20 kg som har fungeret i 45 år på 12 tonn båt på alle bunnforhold. Satte ankret på brygga og målte ned til betongen, så er det bare å sammenligne. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
sunnmøre Svart 28.November.2023 Del på Facebook Svart 28.November.2023 Flott påfunn👍 Kanskje andre kunne gjort det samme? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Desember.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2023 org 20kg Bruce på Finn https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=bruce+anker&stored-id=67636759 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
sunnmøre Svart 12.Desember.2023 Del på Facebook Svart 12.Desember.2023 Kva trur du om at det er nymåla? Er ikkje så redd rusten i seg sjølv, men synes at det er kjekt om det ser rimeleg greit ut i baugen på båten Har seilbåt på 34 fot og ca 6 tonn, så dette skulle vel fungere. Prisen er ikkje så veldig skremmande, for å seie det mildt Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Desember.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2023 sunnmøre skrev for 5 timer siden: Kva trur du om at det er nymåla? Er ikkje så redd rusten i seg sjølv, Jeg vil si løp og kjøp, rust er normalt ikke noe problem, jeg malte mitt hvit for å prøve å se det mot sand bunn i Danmark resten er ubehandlet siden 1977. Ihvertfall stort nok, min båt er 16-17 tonn Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fiks Svart 14.Desember.2023 Del på Facebook Svart 14.Desember.2023 Det var montert 15 kg Bruce kopi på min båt da jeg kjøpte den i vår. Det virker nesten som at ankeret ikke var størknet helt da det kom ut av støpeformen eller så har det stått skikkelig fast i bunn. Jeg antar at det skal mye til å bøye et anker på denne måten uten at leggen også blir vridd til den ene siden Betalte kr. 500,- for brukt originalt Bruce anker, det virker som at originalen har vesentlig bedre finish en kopien. Bildet viser også tydelig at kopien har feil fasong på leggen i forhold til originalen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 17.Desember.2023 Del på Facebook Svart 17.Desember.2023 Mange varianter av Bruce, dette er vel det verste jeg har sett... https://www.finn.no/312237942 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.