Jump to content

Torqeedo Travel 1103 vs EPropulsion Spirit 1.0 Plus?


Fjellfiskern

Recommended Posts

Noen som har de to overnevnte motorene, eller eventuelt har prøvd begge og har en formening om hvilken de ville ha valgt?

 

Jeg lente i utgangspunktet mot Torqeedo, men nå har jeg kommet frem til at det litt større Epropulsion batteriet frister mer. Samtidig som det virker som om Spirit 1.0 Plus krever hakket mindre vedlikehold over tid en Torqeedo.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Endte opp med å kjøpe Spirit 1.0 Plus i begynnelsen av desember, men har ikke fått testet den før nå. :) Om noen har noen spørsmål så er det bare å si i fra.

 

Men jeg må si at jeg er svært fornøyd, motoren er akkurat like enkel i bruk som den påstår å være. Og noe av det jeg var mest overrasket av var hvor sakte du har mulighet til å kjøre motoren, jeg trodde i utgangspunktet at 35w (3,6km/t) var det minste den kunne levere men den leverte alt fra 6w til 1000w. Alt under 20w oppfattet jeg som poengløst men du kan virkelig velge din egen fart med denne motoren, noe som er veldig praktisk når man skal fiske fra båten.

 

Det er også veldig deilig at man ikke trenger å ha den stående på tomgang, man vrir bare om på håndtaket og så beveger båten seg nesten med en gang. Og etter 6 timer sammenhengende fiske (kasting fra båt, ikke dorging) hadde jeg kun brukt opp 20% av batteriet. Omtrent halvparten på turen tilbake, da jeg endelig ga bånn gass hjem igjen.

 

Men for en person som stort sett skal bruke motoren til fisketurer så må jeg bare si at dette var et perfekt kjøp.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...