Jump to content

Ford/sabb 2722E, tilgang til timing hjulene

Andyprosjektet

Recommended Posts

Du får begynne med å sette motoren i grunninnstilling. På svinghjulhuset er det en inspeksjonsluke der du har tilgang til gradene på svinghjulet. Den skal settes på 20 grader før øvre dødpunkt med kompresjon på sylinder nr.1. På dieselpumpa er det et hull som man bruke adapter til. Her kan man bruke en passende bor til.

Hei, tusen takk for tipset da vet jeg hvor jeg skal lete😊 nei i utgangspunktet så er det ikke plass til noen ting, så motoren er nok litt for massiv for en andy 25, men siden jeg bygger den så og si på nytt, så har jeg laget mange lure inspeksjons luker for fremtiden👍🏻 så kommer greit til det meste nå😊

Du mener vel reimhjulet? Får å få av reimhjulet så skal senterbolten skrues av. Så er det å sause det inn med rustløser. Neste blir å rikke det ut med feks to store skruejern. Hvis ikke det går så må du frem med en avtrekker. På noen reimhjul er det laget slik at man skru inn 2 bolter for å trekke av reimhjulet. Dette må du sjekkes opp om det er mulig, slik at du ikke ødelegger noe.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...