Jump to content

Reservedeler til ALDE 2772 EL-patron

Escaro

Recommended Posts

Jeg har et relativt nytt ALDE 2772 EL-patron der det oppsto lekkasje i begge ender, i pumpeenden var det en O-ring som ikke tettet og i utløpet var det sikkert dårlig sveis på utløpstussen. Kontaktet leverandør som ikke kunne skaffe reservedeler men jeg kunne sende uniten til de og så kunne de sende den videre til ALDE. Dette synes jeg var litt problematisk så jeg begynte å søke på nettet etter reservedeler. Kontaktet leverandører både i Norge og Sverige og svaret var det samme, ingen reservedeler er tilgjengelig for denne uniten men du kan kjøpe en ny (komplett)

Er det virkelig slik, noen som har erfaring med dette?

Jeg kjøpte meg en O-ring hos en etablert O-ring grossist og fikk en sveiser til å sveise stussen slik at den holdt tett. Trykktestet før montering og den holdt tett på testtrykk (2 bar)

Monterte på plass igjen og alt fungerte.

Legger ved en sprengskisse av uniten som jeg fant på en Tysk webside, men deler er ikke tilgjengelig.

image.png.ce00321acae5ed2178af156ae4db5138.png

Bruflaat skrev 1 time siden:

Jeg fant ihvertfall meste av delene på nett, pumpe, varmekolbe og panelet, får vell det meste direkte fra Alde og hvis du spør pent der. Eventuelt kan du spørre en av mange "servicesenter" så kan de sikkert bestille inn direkte fra Alde også til deg.

Er det mange år siden du fikk fatt i deler og var det til 2772?

Jeg har vært i kontakt med mange forhandlere av ALDE og alle sier det samme: Alde er sluttet å føre reservedeler til 2772 du må kjøpe en komplett unit.

Er takknemlig dersom noen kan gi meg en adresse til et firma som kan skaffe deler.

Escaro skrev 1 time siden:

Er det mange år siden du fikk fatt i deler og var det til 2772?

Jeg har vært i kontakt med mange forhandlere av ALDE og alle sier det samme: Alde er sluttet å føre reservedeler til 2772 du må kjøpe en komplett unit.

Er takknemlig dersom noen kan gi meg en adresse til et firma som kan skaffe deler.

Ikke kjøpt deler direkte, min hadde full kortslutning så ble ny! Riktignok versjonen uten pumpe, heller ei billig biltema sirkulasjon til det. Ser nå mange av de er tomme på lager for deler ja så er nok utgått da desverre. Vil da tro varmekolben er universal og du skal finne samme typen til noe annet i verden en plass. Min erfaring er at de bare fungerer til de ikke gjør det og da kjøper jeg ny, 4k hver 3år med kontinuerlig bruk fra september til april pleier å være max her ihvertfall.

Jeg sendte mail til Alde, Tyskland vedr denne reservedelen (Varmeelement til 2772) og fikk dette svaret:

Hallo, der unten abgebildete Artikel 2772 237 ist nicht mehr erhältlich. 

Mit freundlichen Grüßen

i. A. Doris Friedrich

ALDE Deutschland GmbH

Am Zauser 3

D-97502 Euerbach

Så da har vi fått svar på at denne reservedelen ikke lenger er å få, en må da kjøpe en ny unit dersom elementet er defekt.

image.png

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...