Jump to content

Gjestehavner i Dagbladet


Syvert

Recommended Posts

Artikkelen i Dagbladet er forstemmende lesning, med hederlige unntak som Kristiansand og Risør som har satt prisene ned. Må vel også få lov å nevne Holmestrand, hvor døgnavgiften så vidt jeg vet er på kr. 50,-. Holmestrand har ikke så mange besøkende, det er jo en "avstikker" for de aller fleste.

 

Hvorfor har disse avgiftene gått til himmels? Hadde folk gått forbi de mest rådyre dyre havnene ville det nok hatt en effekt. Men det er vel mange nok da, som kommer allikevel. Se på Lillesand: Kr. 260, så snart båtstørrelsen passerer 30 fot. Stavern utmerker seg også. Jeg går ikke lenger til disse havnene. Det var et hygglig årvisst innslag å gå til Stavern og ha en bedre middag på Hotell Wassilioff. Menyen bød alltid på hyggelige overraskelser, stedet en lun atmosfære.

 

En idé: Hva med å sende E-mail til etablissementer, forretninger, kultur-institusjoner etc. og si i fra at i år kommer vi ikke, vi går forbi da havneavgiften er for høy? Får de et 50 - talls mailer tror jeg dette kan påvirke utviklingen. Reagerer 10% av baatplassens medlemmer blir det nå nærmere 100 mailer!

 

Stavern:

E-mail kan sendes Hotell Wassilioff: post@wassilioff.no

Man kan skrive til Larvik Kommune: post@larvik.kommune.no

Turistkontoret for Larvik Kommune: mail@visitlarvik.no

 

Lillesand:

Hotell Norge: lillesand@hotelnorge.no

Lillesand Kommune:postmottak@lillesand.kommune.no

 

Det finnes sikkert andre aktuelle eksempler også!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...