Fantino Svart 27.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2023 @Mastiff Om du bruker hjelpereleer så har nok Biltema-releet så liten spole at det ikke vil spise opp Songle-releet i vår levetid. Har stående mange slike som opererer kontaktorer osv som har fønket fint i årevis. En diode over releet slik @Bårdp beskriver redder de sikkert uten å begynne med hjelpereleer også. Jeg leste så lenge og mye om dette at jeg fant ut at det var utfordringer med dioder også, i form av forlenget åpningstid så derfor gikk jeg for RC-ledd når jeg så jeg fikk tak i ferdigkjøpte for en slikk og ingenting. Zenerdioder løser visstnok dette også. Men da er vi nok over på ting for spesielt interesserte 😁 Om du sjalter på pluss eller minussiden har ikke noe å si, spenningen over relé blir den samme, men pass på å få dioden rett vei. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 27.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2023 @Bårdp og @Fantino, takk da lar jeg det være som det er nå. Det er enkelte releer som går mer enn andre, men jeg ser bare om det svikter. Ut fra det dere sier, er det lovende. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.