Furu Startet 30.Desember.2023 Del på Facebook Startet 30.Desember.2023 synes det er greit å ha drakt ombord året rundt til alle ombord. men finner jo ingenting ting til baby/barn og synes det er litt rart.. (båten egner seg nok dårlig til å ha flåte på) tips? Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Morten_L Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Regatta lager flytedresser til barn fra 8 år. Men vet dessverre ikke om noen så lager til mindre barn eller baby Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Tror du vil slite med å finne noe for små barn og babyer. Vi nordmenn er et lite marked for sånt, og andre steder lager de sånt selv av selskinn og annet… Jeg tenker det nærmeste du kommer er flere lag ull i en parkdress, men den holder ikke barn/baby flytende, potensielt kun varm. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Roger jo Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Furu skrev for 3 timer siden: men finner jo ingenting ting til baby/barn Bedre enn ingen ting https://www.splashabout.com/warm-in-onetm-tug-boats.html Og redningsvest. Eller oppi en vanntet bag med en fender på hver side. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
J-Å Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 https://curewellmarine.com/product/hwayan-infant-immersion-suit/ Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Roger jo skrev 48 minutter siden: Eller oppi en vanntet bag med en fender på hver side. Da er man faenma løsningsorientert Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 30.Desember.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 J-Å skrev for 1 time siden: https://curewellmarine.com/product/hwayan-infant-immersion-suit/ forespørsel sent! men tvilsomt om det var ce merking på den. får se om de svarer. ull og slik baby våt drakt er sikkert greit på sommeren og om en har god tid! gutten er 6 mnd nå Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
19 fot Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Roger jo skrev for 3 timer siden: Eller oppi en vanntet bag med en fender på hver side. Mulig det er et krav at babyen skal kunne puste også? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Det første som slo meg var løsningen til Roger jo. Vanntett dykkerbag med redningsvest på ungen vil fungere i akuttfasen. Løsningen krever at noen raskt kan åpne bagen å sikre lufttilførsel. I mangel på «CE merkede og godkjente løsninger» er det bedre en ingen ting. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Furu skrev 1 time siden: J-Å skrev for 2 timer siden: https://curewellmarine.com/product/hwayan-infant-immersion-suit/ forespørsel sent! men tvilsomt om det var ce merking på den. får se om de svarer. ull og slik baby våt drakt er sikkert greit på sommeren og om en har god tid! gutten er 6 mnd nå Det viktigste bør vel være om utstyret fungerer på en god måte, ikke om det er CE-merket. Det var jo en test for en stund siden av overlevingsdrakt der et blad tok to søplesekker og en teiprull og laget en overlevingsdrakt som de fikk sendt gjennom kontrollen og fikk bestått på, bare for å bevise hvor lite relevante kravene til slikt utstyr var. Teip vil jo fort løses opp, søppelsekker vil gi tørrhet så lenge den er tett, men null isolasjon i vinterlandet Norge og man blir søkkvåt straks man får et lite rift i søppelsekken eller teipen løses opp i vannet. Hvis man har utstyr som ikke er pålagt, er det da pålagt at det ikke-pålagte utstyret skal være korrekt CE-merket? Det blir jo litt rart om båten forliser og man kommer trygg og tørr til land og blir møtt av politi som sier: "Da er dere tørre og trygge på land, men her mangler det CE-merking i dressen til minstemann, han skulle egentlig ha plasket rundt søkkblaut ute på havet uten dress hvis dere skulle sluppet bot for lovbrudd. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 Tore B skrev 7 minutter siden: Det første som slo meg var løsningen til Roger jo. Vanntett dykkerbag med redningsvest på ungen vil fungere i akuttfasen. Løsningen krever at noen raskt kan åpne bagen å sikre lufttilførsel. I mangel på «CE merkede og godkjente løsninger» er det bedre en ingen ting. Løsninger som er helt lufttette tror jeg kan være skumle da de krever at noen åpner opp fort. Man bør nok satse på noe som gir ungen mulighet til å puste selv, også om det tar feks en halvtime før de/andre finner ungen igjen i kaoset ved et havari. Fri pustemulighet for ungen har også den fordelen at når ungen kommer litt bort fra foreldrene så blir det grining og det er mer hørbart ved fri pust enn inni en bag og grininga gjør det lettere å finne ungen. Beste løsningen om man ikke finner passende overlevingsdrakt og skal ha noe enkelt er kanskje en slik leke-gummibåt for bruk på stranda av unger. Kle ungen varmt og vanntett og putt ungen oppi gummibåten og der flyter den rundt og har det bra. Svakheten i store bølger er at en slik gummibåt (og mye annet) kan velte og bli ubrukelig, men ofte bil den fungere bra (forutsetter nok til til oppblåsing osv). Redningsvest kan nok også være lurt i tilfelle gummibåthavari. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.Desember.2023 Del på Facebook Svart 30.Desember.2023 19 fot skrev 1 time siden: Mulig det er et krav at babyen skal kunne puste også? Tore B skrev 55 minutter siden: Vanntett dykkerbag med redningsvest på ungen vil fungere i akuttfasen. 19 fot skrev 42 minutter siden: Løsninger som er helt lufttette tror jeg kan være skumle da de krever at noen åpner opp fort. Tydelig vis at en må skrive manual for....... når jeg skerv vanntett bag med fendre, så var det at vann ikke skulle trenge inn nedenifra, . det er da ingen som bruker en lufttett bag og drar igjenn glidelåsen , eller er det? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
19 fot Svart 31.Desember.2023 Del på Facebook Svart 31.Desember.2023 Roger jo skrev for 3 timer siden: 19 fot skrev for 3 timer siden: Løsninger som er helt lufttette tror jeg kan være skumle da de krever at noen åpner opp fort. Tydelig vis at en må skrive manual for....... når jeg skerv vanntett bag med fendre, så var det at vann ikke skulle trenge inn nedenifra, . det er da ingen som bruker en lufttett bag og drar igjenn glidelåsen , eller er det? Tore B skrev for 4 timer siden: Det første som slo meg var løsningen til Roger jo. Vanntett dykkerbag med redningsvest på ungen vil fungere i akuttfasen. Løsningen krever at noen raskt kan åpne bagen å sikre lufttilførsel. Det kan se ut som om enkelte ser for seg å dra igjen glidelåsen på en vanntett bag med en unge oppi (og deretter satse på å åpne raskt for å sikre lufttilførsel. For legg merke til kommentaren fra Tore B som er den jeg siterte da jeg skrev det du siterte meg på. Når det gjelder presiseringen din om at den vanntette bagen (med fendere på siden) skal være åpen så tror jeg den lett får mye vann oppi (men bedre det enn å kveles i en tett bag). Unntaket er selvfølgelig om havariet skjer på blikkstille vann, men det er jo som regel ikke da båter går ned så brått at mannskapet må i vannet. Har man en vanntett bag og lite annet og må sende en liten unge ut i det kalde vannet så tror jeg det beste vil være å legge ungen oppi bagen (helst med redningsvest med krage), men la hodet stikke ut og lukke glidelåsen så mye man kan uten at det klemmer for mye på halsen. Så er det jo også viktig at hodedelen av bagen holder seg over vann, og der er jo en luftfylt bag litt skummel. Er jo voksne folk som har tatt på overlevingsdrakt og deretter stupt uti vannet så all lufta klemmes ned i beina og de får god oppdrift i beina og dermed sliter med å holde hodet over vannet. Man skal jo uti med beina først så man får klemt den overflødige lufta i drakten oppover og ut rundt ansiktet. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 31.Desember.2023 Del på Facebook Svart 31.Desember.2023 J-Å skrev for 12 timer siden: https://curewellmarine.com/product/hwayan-infant-immersion-suit/ Furu skrev for 10 timer siden: ull og slik baby våt drakt er sikkert greit på sommeren og om en har god tid! Dette er ikke en våtdrakt. Det er en overlevingsdrakt i neopren, og ikke beregnet/laget for at det skal komme vann inn i drakten. Jeg har en slik selv, fra den tiden vi brukte de i Nordsjøen. Den fungerer utmerket. Holder godt på varmen. Har vært i sjøen med den midtvinters mange ganger. Hadde jeg måtte hoppe i sjøen med en 6 mnd gammel unge, hadde jeg helt klart foretrukket at ungen hadde en slik på. Ungen i en bag som foreslått i andre innlegg. Skrekk og gru. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 1.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Januar greit med ce merking når politi båten skal dobbelt sjekke om båten er over 8 meter og skal se draktene ombord.. og det med forsikring kanskje. ellers spiller det nok liten rolle ser det var en over ti år gammel artikkel i båt magasinet om ei som hadde funnet opp noe flyte element til baby bilstol men virker som om det har gått ut av produksjon.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.