ND4SPD Startet 3.Januar Del på Facebook Startet 3.Januar Har en daycruiser med Evinrude motor som må ha service med bla impeller bytte før sesongen. Noen tips til rimelig og bra verksted som kan kan ta jobben? Båten står på Askøy. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 3.Januar Del på Facebook Svart 3.Januar Ta kontakt med Pat`s Garasje - holder til på Mjølkeviksvarden,og tar også service der båten ligger .... Har ikke brukt de selv, men de får gode omtaler Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
19 fot Svart 4.Januar Del på Facebook Svart 4.Januar Kanskje lurt å gi noe info om hva slags motor? 6 hk eller 300 hk? 2 takt eller 4 takt? Årsmodell? Sikkert mange verksteder som er flinke på noen kategorier der og noen som styrer unna enkelte motorer. Hilsen en som tar service selv på daycruiser-motorene sine (Yamaha), og før påske bør jeg bytte impeller på 6-hesteren jeg kjøpte ny for 20 måneder siden. Egentlig litt vel tidlig synes jeg, men så var det dette med å følge serviceintervallene pga garanti. Sitér dette innlegget Link to post
ND4SPD Svart 4.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar Der er vel ikke så ofte at en daycruiser har 6 hk. 60-70 og oppover er vel vanlig. Evinrude laget bare 2 takts motorer. Dette er en 90 etec. Jeg vil helst ha noen til å ta service på den. Har ti tommeltotter og det kan derfor fort bli en kostbar affære. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 4.Januar Del på Facebook Svart 4.Januar Jeg brukte Motor Drange på Lysekloster i fjor på en 115hk. De var de billigste jeg fant som jeg fikk svar fra (jeg sjekket ikke Pat's Garasje) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 4.Januar Del på Facebook Svart 4.Januar 19 fot skrev for 12 timer siden: Kanskje lurt å gi noe info om hva slags motor? 6 hk eller 300 hk? 2 takt eller 4 takt? Årsmodell? Sikkert mange verksteder som er flinke på noen kategorier der og noen som styrer unna enkelte motorer. Hilsen en som tar service selv på daycruiser-motorene sine (Yamaha), og før påske bør jeg bytte impeller på 6-hesteren jeg kjøpte ny for 20 måneder siden. Egentlig litt vel tidlig synes jeg, men så var det dette med å følge serviceintervallene pga garanti. Etec blei laget fra 06 til 20, fra 15 til 300, kun 2takt. De første G2 kom på det norske markedet i 2015 G1 skulle ha service hver 300time/3år og G2 skulle ha hver 500time/5år Meget enkle og ta service på, skift girolje, impeller, tennplugger og bytt sinkanodene. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 4.Januar Del på Facebook Svart 4.Januar Alvøen Marina er forhandler Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 4.Januar Del på Facebook Svart 4.Januar Traale skrev 1 time siden: Alvøen Marina er forhandler Forhandler av hva?? For Evenrude produseres ikke lengre. Er flere år siden BRP la ned produksjonen. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Eika Svart 4.Januar Del på Facebook Svart 4.Januar Okkaby skrev 18 minutter siden: Forhandler av hva?? For Evenrude produseres ikke lengre. Er flere år siden BRP la ned produksjonen. Har sikkert vært evinrude forhandler og har ett merkeverksted da, men brp har jo kommet med ny utenbords Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 4.Januar Del på Facebook Svart 4.Januar Okkaby skrev 1 time siden: Forhandler av hva?? For Evenrude produseres ikke lengre. Er flere år siden BRP la ned produksjonen. Orginale reserevedeler ? Men ja det korrekte hadde kanskje vært å brukt ordet merkeverksted Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 5.Januar Del på Facebook Svart 5.Januar Hør med https://bilogbaatservice.no/ Ikkje altid raskest, men dyktig er de. Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.