Jump to content

Service på utenbordsmotor (Evinrude) i Bergens området?

ND4SPD

Recommended Posts

Kanskje lurt å gi noe info om hva slags motor?

6 hk eller 300 hk?

2 takt eller 4 takt?

Årsmodell?

Sikkert mange verksteder som er flinke på noen kategorier der og noen som styrer unna enkelte motorer.

Hilsen en som tar service selv på daycruiser-motorene sine (Yamaha), og før påske bør jeg bytte impeller på 6-hesteren jeg kjøpte ny for 20 måneder siden. Egentlig litt vel tidlig synes jeg, men så var det dette med å følge serviceintervallene pga garanti.

Der er vel ikke så ofte at en daycruiser har 6 hk. 60-70 og oppover er vel vanlig. Evinrude laget bare 2 takts motorer. Dette er en 90 etec. Jeg vil helst ha noen til å ta service på den. Har ti tommeltotter og det kan derfor fort bli en kostbar affære. 

19 fot skrev for 12 timer siden:

Kanskje lurt å gi noe info om hva slags motor?

6 hk eller 300 hk?

2 takt eller 4 takt?

Årsmodell?

Sikkert mange verksteder som er flinke på noen kategorier der og noen som styrer unna enkelte motorer.

Hilsen en som tar service selv på daycruiser-motorene sine (Yamaha), og før påske bør jeg bytte impeller på 6-hesteren jeg kjøpte ny for 20 måneder siden. Egentlig litt vel tidlig synes jeg, men så var det dette med å følge serviceintervallene pga garanti.

Etec blei laget fra 06 til 20, fra 15 til 300, kun 2takt. De første G2 kom på det norske markedet i 2015

G1 skulle ha service hver 300time/3år og G2 skulle ha hver 500time/5år 

Meget enkle og ta service på, skift girolje, impeller, tennplugger og bytt sinkanodene.  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...