Andora Svart 19.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2024 kjing skrev 7 minutter siden: Skal luftes ved å løsne lufteskruen som sitter mellom oljeslangene til lufta er borte og det kommer inn vann ikke ved å løsne klemmer. Kom ikke på at han hadde oljefylt pakkboks med lufteskrue, men det viktigste er uansett å få ut luften. Link to post
index Svart 19.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2024 XardasKSP skrev 31 minutter siden: @index Pequod skrev for 7 timer siden: Har dog en mistanke om at utvalget i passende plater er noe labert… Det er utgitt mye rart i 78 også. Bare let, så skal du se. Kunne faktisk ha tenkt meg en slik trekkoppdings selv;-) "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pequod Svart 20.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2024 kjing skrev for 7 timer siden: Skal luftes ved å løsne lufteskruen som sitter mellom oljeslangene til lufta er borte og det kommer inn vann ikke ved å løsne klemmer. Stemmer. Det er slik det er gjort tidligere. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 21.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Fikk selskap her på Gressvik i går… Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Å?? En Storebro ser det ut til?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 21.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Ja, en sånn stor gammel dobbel-driter! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Pequod skrev for 1 time siden: Ja, en sånn stor gammel dobbel-driter! Godt! Da slapp jeg å påpeke det med dobbelt!!!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 21.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: Godt! Da slapp jeg å påpeke det med dobbelt!!!??? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 21.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Ser jo ikke så aller verst ut til å bare ha vært vasket og vokset! Det ble gjort skikkelig arbeid under dugnaden for to år siden. Så grunnlaget ble lagt da. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tom Cognac Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Pequod skrev 32 minutter siden: Ser jo ikke så aller verst ut til å bare ha vært vasket og vokset! Det ble gjort skikkelig arbeid under dugnaden for ti år siden. Så grunnlaget ble lagt da. - ser veldig bra ut bra jobba jeg tørker ut på land....! Link to post
Pequod Svart 22.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2024 Gamle FM-fabrikken ligger jo like ved der jeg ligger på land. Lå noen gamle motorer utenfor også. I dag har jeg vært en tur på Maritim og handlet inn en ny anode til akslingen. Kun den og de på trimflapsene som skal byttes. De andre var det så mye igjen av at de får en runde til. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik list til luka i forkabinen ? Kan få tilsendt fra Sverige, men tenkte jeg skulle spørre! Tools eies jo av Swedol, men den i Fredrikstad hadde den ikke. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2024 Du må kontakte Otto Oksen og få de til å hjelpe deg med riktig profil. Så går du til Tools, glassmester eller Tess og får de til å bestille for deg hos Otto Olsen. Du må regne med et saftig kapptillegg. Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 22.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2024 Chilli Solbris skrev 29 minutter siden: Du må kontakte Otto Oksen og få de til å hjelpe deg med riktig profil. Så går du til Tools, glassmester eller Tess og får de til å bestille for deg hos Otto Olsen. Du må regne med et saftig kapptillegg. Ja, det var det jeg hadde tenkt å unngå. Det er en i Sverige som har samme båt som meg og har byttet selv, og han sa han kunne få sendt avgårde en slik hvis jeg ikke fant en slik i Norge. Tror det blir billigere. 132 svenske kr per meter høres ikke så ille ut? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
index Svart 22.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2024 Slett ikke ille det nei. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
index Svart 22.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2024 Fant en på Biltema som burde fungere. Den heter kantlist med tetning, 199,- for 4 meter. 60-251. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pequod Svart 22.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2024 index skrev 34 minutter siden: Fant en på Biltema som burde fungere. Den heter kantlist med tetning, 199,- for 4 meter. 60-251. Lurer litt på om det er den vi har prøvd før, som var litt for tykk slik at luka ikke gikk helt ned. Skal sjekke med @Chilli Solbris. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 22.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2024 Pequod skrev 24 minutter siden: Lurer litt på om det er den vi har prøvd før, som var litt for tykk slik at luka ikke gikk helt ned. Skal sjekke med @Chilli Solbris. Fikk bekreftet at det er den kantlisten som er prøvd før, men som ikke gikk. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2024 Pequod skrev for 4 timer siden: Ja, det var det jeg hadde tenkt å unngå. Det er en i Sverige som har samme båt som meg og har byttet selv, og han sa han kunne få sendt avgårde en slik hvis jeg ikke fant en slik i Norge. Tror det blir billigere. 132 svenske kr per meter høres ikke så ille ut? Bare å få han til å sende fra Sverige!? index skrev 1 time siden: Fant en på Biltema som burde fungere. Den heter kantlist med tetning, 199,- for 4 meter. 60-251. Den har vi og den er for stor. Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
index Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Chilli Solbris skrev for 8 timer siden:Den har vi og den er for stor. Den har vi og den er for stor. OK! Men dette er jo standard dørlist/bagasjeromslist som burde kunne finnes "hvor som helst". Men Sverige er jo ikke langt unna da, og den er kjapp å sette på når den først ankommer. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 index skrev 11 minutter siden: OK! Men dette er jo standard dørlist/bagasjeromslist som burde kunne finnes "hvor som helst". Men Sverige er jo ikke langt unna da, og den er kjapp å sette på når den først ankommer. Ja, det vil nok løse seg. Lista som sitter rundt vinduet er mindre enn standard bagasjeromslist/dørlist. Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 23.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Da er endelig skipperen og skuta på sjøen igjen, og skuldrene mine kan senke seg! Nå er det en liten matbit og rydding på gang før jeg endelig setter kursen hjem, og det på egen kjøl og ikke med tog denne gangen! Er jo uvant å sitte i båten nå som den rører og vugger på seg! Men dæven så godt det føles! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Korsfjord Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Kjekt å se at båten er tilbake i sitt rette element. God tur videre Link to post
Pequod Svart 23.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Korsfjord skrev for 2 timer siden: Kjekt å se at båten er tilbake i sitt rette element. God tur videre Takk for det! Koser meg nå, det må jeg innrømme! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 23.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Da endte jeg opp på Oscarsborg i kveld. Sov ikke så veldig godt i natt, så jeg kjente jeg ble litt sigen. Da blir det sjarmøretappen hjem i morgen, en dusj og deretter kveldsvakt på jobben. Siden jeg kom så sent, så la jeg meg til på en av 15-metersbryggene, men tenker det går greit siden jeg drar av gårde ganske tidlig i morgen uansett. På andre siden av brygga ligger en sånn stor, ikke-fullt-så-gammel-driter som jeg kommer til å kjøpe hvis jeg vinner jackpoten i EuroJackpot - eller-noe-slikt, nemlig en Fleming! Dere får nøye dere med et bilde fra webkameraet denne gangen - jeg orker ikke gå på brygga nå for å knipse! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Herlig!??? Da ordnet det seg nok en gang! Og belønning gen er mer båtblogg, bilder og reisebeskrivelser!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn