Chilli Solbris Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Toget???😳🫣 Tøffere enn toget som tar sjansen på det!😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 14.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober Chilli Solbris skrev 6 minutter siden: Toget???😳🫣 Tøffere enn toget som tar sjansen på det!😂😂😂 Vi satset på at det var du som var på jobb i går! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 14.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober Ble litt endring av planer i dag, så endte opp på utsiden av @Chilli Solbris i Fredrikstad! Nettopp tilbake i egen båt etter en hyggelig kveld med mimring fra hans flotte Göta Kanal-tur og servering av en nydelig hjemmelaget blomkålsuppe med bacon og løk! Tar Moss i morgen, tenker jeg, og en sjarmøretappe hjem onsdag. Da får jeg jo en ekstra natt og en ekstra tur om bord, noe som jo bare er en bonus, og som går helt fint ettersom jeg ikke begynner på jobb før kl. 16. Føler ikke helt for å ta turen helt hjem i morgen. Fin dag på sjøen også i dag, ble ikke så mange bilder, men noen tok jeg jo! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Takker for en meget hyggelig kveld!🙏🙏 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
176-671 Svart 15.Oktober Del på Facebook Svart 15.Oktober Nå begynner det vel å bli kjølig på nettene? Holder du varmen? Det var nede i 1.8 grader her på Jeløy i morges. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Pequod Svart 15.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober 176-671 skrev 1 time siden: Nå begynner det vel å bli kjølig på nettene? Holder du varmen? Det var nede i 1.8 grader her på Jeløy i morges. Gradestokken i båten hevdet at det var 0 grader her i elva i Fredrikstad da jeg sto opp i dag! Men det går greit ja, selv om jeg på morgener som dette kunne ønsket meg en lukket båt! Når jeg ligger på landstrøm har jeg en vifteovn stående på som blåser inn i en delvis lukket akterlugar (er ikke noe varme i selve lugaren), da blir det fin lunk gjennom natten. Så jeg sover fremdeles i t-skjorta! Om morgenen slår jeg på dieselvarmeren for å få litt lunk ellers i båten også. Så det går greit! Men utover senhøsten blir det vel sannsynligvis ikke så mange overnattingsturer...tror jeg! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hulda Svart 15.Oktober Del på Facebook Svart 15.Oktober 2 kuldegrader i Son. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 15.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober Ble litt bedre vær og mer levelig temperatur etter hvert, men merker at høsten kommer ja! Rakk å møte båtforummedlem @Hekri og hans rederinne om bord hos @Chilli Solbris før jeg kastet loss. Ble litt sen avgang, men likevel tidsnok til å rekke inn til Moss før det begynte å mørkne. Sola gikk ned like før jeg nådde kanalen og deretter la jeg meg på den vanlige plassen, altså den til @Bonus! Noe sjø ut fra Fredrikstad og rundt Strømtangen, først rett mot og deretter fra siden, men når jeg hadde passert rauer kom bølgene mer skrått akter, så det gikk jo helt fint. Og mye sjø var det uansett ikke snakk om. Prøvde å holde meg på så dypt vann som mulig for å unngå hummerslalåm, og det var vel bare et par steder hvor jeg måtte fram med slalåmkunnskapene, spesielt ved Larkollen. Tørner nok ganske tidlig inn i kveld siden jeg skal på jobb i morgen og vil ha et par timer hjemme før jeg skal på jobb på ettermiddagen. Så det blir vel avgang en gang mellom åtte og ni, tenker jeg. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bonus Svart 15.Oktober Del på Facebook Svart 15.Oktober Velkommen til Moss igjen. Var dessverre i et møte, så jeg rakk ikke å ta imot tampen denne gangen 👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 15.Oktober Del på Facebook Svart 15.Oktober Veldig hyggelig å treffe deg @Pequod! Vi satser på bedre tid neste gang. Ser på værmeldingen nå at du ikke trenger å bekymre deg for uvær på ferden nordover. God tur! Mvh H & K. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Pequod Svart 16.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober Bonus skrev for 11 timer siden: Velkommen til Moss igjen. Var dessverre i et møte, så jeg rakk ikke å ta imot tampen denne gangen 👍👍 Tusen takk for lån av plass! Det er vel siste gang denne sesongen! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 16.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober Hekri skrev for 9 timer siden: Veldig hyggelig å treffe deg @Pequod! Vi satser på bedre tid neste gang. Ser på værmeldingen nå at du ikke trenger å bekymre deg for uvær på ferden nordover. God tur! Mvh H & K. Takk det samme! Vi får satse på at det blir flere møter. Og jeg skal vel overleve den siste etappen også… Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 16.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober Bonus skrev 5 minutter siden: Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bonus Svart 16.Oktober Del på Facebook Svart 16.Oktober Pequod skrev 1 minutt siden: Du trenger nok ikke to sjøbein for å stå imot dette God tur hjemover Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Oktober Del på Facebook Svart 16.Oktober Ser ut til at vi må følge litt ekstra med på utviklingen av været på den siste etappen! Er skipperen sjø klar???😁😁😁 God tur hjem!👍😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 16.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober Litt lavt skydekke i horisonten, men foreløpig god sikt. Og god plass under meg, så hummerteiner er foreløpig ikke noe problem! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Oktober Del på Facebook Svart 16.Oktober Herlig med slik avslutning på turen. Med en sjø som ligger helt flat!😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 16.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober Da var årets høstferie avsluttet! Ble litt tåkete lott før Drøbak, letnet litt ved Fjellstrand før det tyknet til igjen etter Steilene. Men heldigvis er det ikke så mange andre ute på denne tiden. Møtte to båter, den ene litt sør for Oscarsborg, den andre rett utenfor Nordre Kaholmen, det var de eneste! Hadde jo noen meters sikt hele tiden, så det gikk jo helt greit. Hjemmehavna i sikte... Nå er det jobb tre kvelder, fri lørdag og deretter en nattuke. Tåka forsvant og sol og blå himmel dukket opp mens jeg fortøyde båten… Takk for følget, har vært en fantastisk fin tur der jeg også fikk besøkt fire nye svenske havner! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Oktober Del på Facebook Svart 16.Oktober Takk for turen!😃😃👍👍 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lurvetass Svart 16.Oktober Del på Facebook Svart 16.Oktober Takk for turen. Veldig artig å få følge med. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
navid Svart 16.Oktober Del på Facebook Svart 16.Oktober Vel hjem @Pequod. Trivelig å være "med deg" på båttur! Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 16.Oktober Del på Facebook Svart 16.Oktober Så fint det har blitt på Oksval-stranda det var trivelig å se igjen kanskje jeg feier innom gamle tomter på min "ekspedisjon" til neste år. Har lest de fleste brevene dine (også på hjemmesiden din), du er en inspirasjon til meg. Vi får ta noen møter og "sjøslag" til neste år Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
GMM Svart 16.Oktober Del på Facebook Svart 16.Oktober Takk for turen, moro å følge med Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober En litt morsom digresjon: Niesa mi delte noen av bildene mine på sin Facebook-side, og fikk en kommentar fra en av sine barndomsvenner om at han hadde møtt/sett meg på sjøen flere ganger. Viser seg at jeg antakelig har møtt ham/sett ham på noen barnebursdager hos henne på tidlig 80-tall! Vet ikke om han er på dette forumet. Verden er liten! Ellers takk for alle kommentarer! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.