Jump to content

Bergtatt på tokt - 2024

Pequod

Recommended Posts

Chilli Solbris skrev On 16.10.2024 at 17.55:

Takk for turen!😃😃👍👍

lurvetass skrev On 16.10.2024 at 19.11:

Takk for turen. Veldig artig å få følge med.

navid skrev On 16.10.2024 at 19.58:

Vel hjem @Pequod.
Trivelig å være "med deg" på båttur! :sailing:

tom Cognac skrev On 16.10.2024 at 20.14:

Så fint det har blitt på Oksval-stranda :thumbsup: det var trivelig å se igjen :wink: kanskje jeg feier innom gamle tomter på min "ekspedisjon" til neste år. Har lest de fleste brevene dine (også på hjemmesiden din), du er en inspirasjon til meg. Vi får ta noen møter og "sjøslag" til neste år :sailing:

GMM skrev On 16.10.2024 at 21.07:

Takk for turen, moro å følge med:smiley:

Sjøstein skrev On 17.10.2024 at 9.49:

Takk for turen og velkommen hjem! Satser på en isfri Bunnefjord fremover så vi får luftet hodet litt iblant.

Takk alle sammen for alle "turtakkene"!

For øvrig en litt dårlig nyhet etter at jeg tok MR tidligere i dag av den tåa jeg har trøblet med fra sommeren av.

Det er sannsynligvis osteomyelitt i tåa, noe som i praksis sannsynligvis betyr at den må fjernes også. Legen min ha sendt hastehenvisning til Ahus, så får vi se hva de finner på...

Er jo greit at de fjerner den nå som hovedbåtsesongen er over...

Jeg var egentlig forberedt på dette, kjenner jo lusa på gangen, så det kom ikke som noen stor overraskelse. De to tærne på hver side av problemtåa er helt fine, så da holder det forhåpentligvis med å bare fjerne den ene. 

Betyr vel i så fall at resten av året blir ganske stillesittende for meg hvis det blir ny amputasjon.

Var nedom båten i formiddag for å tømme avfukter og ta med meg en del andre ting på land. Oppdaget da at laderen hadde tatt kvelden. Ikke så veldig overraskende, den har kommet med noen ulyder med ujevne mellomrom det siste året, er bare glad for at det ikke skjedde mens jeg var på tur. Har en litt mindre reservelader i båten også. Uansett er alt slått av nå, så det betyr ikke så mye.

Men en ny lader skal kjøpes inn, og da tror jeg nok at jeg går for en Victron.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...