Sjøstein Svart 17.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2024 Takk for turen og velkommen hjem! Satser på en isfri Bunnefjord fremover så vi får luftet hodet litt iblant. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2024 Chilli Solbris skrev On 16.10.2024 at 17.55: Takk for turen!😃😃👍👍 lurvetass skrev On 16.10.2024 at 19.11: Takk for turen. Veldig artig å få følge med. navid skrev On 16.10.2024 at 19.58: Vel hjem @Pequod. Trivelig å være "med deg" på båttur! tom Cognac skrev On 16.10.2024 at 20.14: Så fint det har blitt på Oksval-stranda det var trivelig å se igjen kanskje jeg feier innom gamle tomter på min "ekspedisjon" til neste år. Har lest de fleste brevene dine (også på hjemmesiden din), du er en inspirasjon til meg. Vi får ta noen møter og "sjøslag" til neste år GMM skrev On 16.10.2024 at 21.07: Takk for turen, moro å følge med Sjøstein skrev On 17.10.2024 at 9.49: Takk for turen og velkommen hjem! Satser på en isfri Bunnefjord fremover så vi får luftet hodet litt iblant. Takk alle sammen for alle "turtakkene"! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 18.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2024 For øvrig en litt dårlig nyhet etter at jeg tok MR tidligere i dag av den tåa jeg har trøblet med fra sommeren av. Det er sannsynligvis osteomyelitt i tåa, noe som i praksis sannsynligvis betyr at den må fjernes også. Legen min ha sendt hastehenvisning til Ahus, så får vi se hva de finner på... Er jo greit at de fjerner den nå som hovedbåtsesongen er over... Jeg var egentlig forberedt på dette, kjenner jo lusa på gangen, så det kom ikke som noen stor overraskelse. De to tærne på hver side av problemtåa er helt fine, så da holder det forhåpentligvis med å bare fjerne den ene. Betyr vel i så fall at resten av året blir ganske stillesittende for meg hvis det blir ny amputasjon. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
lurvetass Svart 18.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2024 Kjedelige greier @Pequod, du lager jo en slags ny versjon av bit for bit ettervert som du kapper av deler. Håper det går bra og du fikser dette også. Heier på deg Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2024 Det var noe skit ja! Du får bare passe på at huet får sitte på plass!! Vi får ta en filmkveld og mimre litt. Og leke med Wordpress!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 19.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2024 Var nedom båten i formiddag for å tømme avfukter og ta med meg en del andre ting på land. Oppdaget da at laderen hadde tatt kvelden. Ikke så veldig overraskende, den har kommet med noen ulyder med ujevne mellomrom det siste året, er bare glad for at det ikke skjedde mens jeg var på tur. Har en litt mindre reservelader i båten også. Uansett er alt slått av nå, så det betyr ikke så mye. Men en ny lader skal kjøpes inn, og da tror jeg nok at jeg går for en Victron. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2024 Bare si i fra så fikser jeg det. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 5.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2024 En stund siden sist jeg skrev her, har vel egentlig ikke heller kommet med noen ordentlig oppsummering av høstbåtferien heller, men kan vel si så mye som at jeg anser det som veldig vellykket! Været var jo helt nydelig den første uka, men sol og blå himmel hele tiden. Og som jeg allerede har skrevet, så ble den andre uka bedre enn ventet. Det var egentlig meldt at det stort sett skulle pøse ned på returen, og det kom jo en god del regn, men mesteparten kom på kvelden og om natta, så da gikk det jo helt grei! Vinden holdt seg også stort sett unna, bortsett fra på slutten, men uten at det førte til noe ubehag, problemer eller nevneverdige forsinkelser. Jeg fikk besøkt fem nye havner, nemlig Bovallstrand, Edshultshall, Ellös, Bassholmen og Kyrkosund. Av disse vil jeg nok si at de to siste var steder jeg nok kommer tilbake til. Jeg fant også roen i Edshultshall, så når den introverte siden av meg slår over for alvor neste gang i Sverige, så er det ikke umulig at det er et sted jeg også kommer tilbake til! Bovalsstrand og Ellös var steder som var helt greie, men ikke så koselige og sjarmerende som de øvrige. Men helt greie stopp! Det trekker vel litt ned at det var langt å gå til butikken begge steder. Så er det jo også slik at når man kommer på besøk på slike typiske sommersteder langt utpå høsten, så er det stille og rolig og gir nok et helt annet inntrykk enn man ville fått hvis det var sommer og sol og alle butikker, museer, gallerier og utesteder var åpne og gatene var fulle av folk. Det har ikke blitt noen båtturer etter at jeg kom hjem, men håper jeg kan få tatt en tur utpå i helga. Det kan bli en stund til neste gang. Uka som var tok jeg en spontantur til London og var noen dager der. bestemte meg på fredag og dro mandag! Årsaken er at jeg etter en MR for et par uker siden ble henvist til Ahus i går for en undersøkelse av tåa jeg hadde problemer med i sommer. Jeg regnet med at sjansen for innleggelse var stor, så jeg bestemte meg for å ta en tur mens jeg fortsatt kunne. Så var planen å kanskje komme meg utpå i helga som var, men dessverre har jeg klart å få et sår på protesestumpen også, så jeg må bruke den minst mulig i noen dager framover, noe som gjør at jeg må ha hjemmekontor denne uka og ikke tar sjansen på noen båttur inntil videre. I går fikk jeg også beskjeden jeg ventet at jeg ville få, så neste fredag (15.11) blir det ny innleggelse på Ahus for å amputere nok en tå. Så blir det noen uker i horisontalen etter det, og dermed ikke så mange båtturer resten av året... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hulda Svart 5.November.2024 Link til dette innlegget Svart 5.November.2024 Imponerende hva du får til gitt de helseutfordringene du sliter med! Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 5.November.2024 Link til dette innlegget Svart 5.November.2024 Enig med @Hulda - men det er så veldig trist å lese hva du må gjennom. Samle krefter i vinter og se frem mot sommeren- kanskje vi kan treffes igjen da! Mvh H & K. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 5.November.2024 Link til dette innlegget Svart 5.November.2024 Noe dritt det der med tåa! Håper det ikke påvirker balansen for mye!! Jaggu får du utnyttet båten mer enn godt! Så du samler i hvert fall opp en haug med opplevelser! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 Du er en tøffing, stor respekt for alt du har utført, lykke til med det du skal i gjennom Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Pequod Svart 14.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 lurvetass skrev On 18.10.2024 at 14.51: Kjedelige greier @Pequod, du lager jo en slags ny versjon av bit for bit ettervert som du kapper av deler. Håper det går bra og du fikser dette også. Heier på deg Chilli Solbris skrev On 18.10.2024 at 20.12: Det var noe skit ja! Du får bare passe på at huet får sitte på plass!! Vi får ta en filmkveld og mimre litt. Og leke med Wordpress!😁😁 Hulda skrev On 5.11.2024 at 11.19: Imponerende hva du får til gitt de helseutfordringene du sliter med! Hekri skrev On 5.11.2024 at 16.14: Enig med @Hulda - men det er så veldig trist å lese hva du må gjennom. Samle krefter i vinter og se frem mot sommeren- kanskje vi kan treffes igjen da! Mvh H & K. Chilli Solbris skrev On 5.11.2024 at 17.58: Noe dritt det der med tåa! Håper det ikke påvirker balansen for mye!! Jaggu får du utnyttet båten mer enn godt! Så du samler i hvert fall opp en haug med opplevelser! tom Cognac skrev On 6.11.2024 at 11.05: Du er en tøffing, stor respekt for alt du har utført, lykke til med det du skal i gjennom Takk for all støtte! I morgen tidlig er det avgang til Ahus for amputasjon. I dag var jeg nede i tåka og klarte å komme meg om bord i båten for å gjøre den klar til noen uker uten besøk av meg! Satte på frostvaktene i motorrommet, akterlugaren og forkabinen slik at det er litt lunk i balja. Er jo meldt minusgrader til uka, så jeg gjorde det nå for å være på den sikre siden. Vet jo ikke når jeg vil være i stand til å komme meg ned igjen. Blir nok noen uker i horisontalen med minimalt bruk av foten etter fredagens operasjon. Så derfor tok jeg det nå, selv om jeg vanligvis venter noen uker før jeg tar disse forberedelsene. Det er vel kanskje også sannsynlig at det ikke blir noen flere turer i år, tror vel tidligst det kan bli aktuelt i romjula, men det får jeg vel vite mer om etter operasjonen - om hvor lenge jeg blir sykmeldt og hvor lang tid det vil ta før jeg kan belaste foten. For to år siden tok det jo nærmere et par måneder, men da var betennelsen verre og jeg måtte gjennom to operasjoner, en i Sverige og deretter en i Norge. Det er jo nøyaktig det samme som skal skje nå (men kun én operasjon og mindre omfattende), så jeg håper på en litt raskere rekonvalesens denne gangen! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
fritidsfiskeren Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Lykke til, krysser fingrene for en rask rekonvalesens! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Krysser finga for at det går fort og greit å komme tilbake! Lykke til!🙏 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 16.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Amputasjonen ble foretatt ved lunsjtider i går og alt ser bra ut. Blir kastet ut herfra på mandag, så får jeg være sofaseiler i noen uker med de to tærne jeg har igjen... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
index Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Lykke til, mr Twotoes!😁 God bedring, håper du kommer deg snart på sjøen igjen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tom Cognac Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 hvordan vil balansen din bli etter dette? Håper alt går bra og at du får mange FLOTTE turer på sjøen God bedring Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
kjing Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Må jo bare kontre med bilde av egen fot,har heldigvis bare brekt høyre fot og arm😬. Er på samme sted ser det ut som. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Nå må dere gi dere her, jeg får vondt helt inn til margen. Uansett god bedring og tilfrisking! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 kjing skrev for 3 timer siden: Må jo bare kontre med bilde av egen fot,har heldigvis bare brekt høyre fot og arm😬. Er på samme sted ser det ut som. Hva i alle dager holder dere på med??🫣🫣🫣😅😅 Hulda skrev for 1 time siden: Nå må dere gi dere her, jeg får vondt helt inn til margen. Uansett god bedring og tilfrisking! 😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 16.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 kjing skrev for 3 timer siden: Må jo bare kontre med bilde av egen fot,har heldigvis bare brekt høyre fot og arm😬. Er på samme sted ser det ut som. Hehe, ser ut som Ahus ja! Hadde jeg hatt lov til å gå/sitte i rullestol skulle jeg ha rullet bort til deg og sagt hei! Eller kanskje ohoi! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
kjing Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Får heller ikke lov til å trille noen steder,må ligge sånn i påvente av operasjon på Mandag. Var en "skal bare" ulykke på jobb. Håper det ordner seg for deg og at du kommer deg på sjøen om ikke så altfor lenge,følger med selv om jeg ikke er av de mest aktive her inne. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 30.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2024 Ikke så mye å rapportere fra den enbeinte skipper, ikke noen båtturer å skrive hjem om ennå! Men i går tok jeg stingene på foten på Ahus, så alt går det riktige veien. Mandag skal jeg få støpt ny fotseng/spesialsåle til foten som nå bare har to tær igjen, og når den er på plass noen dager etterpå, så vil jeg straks bli litt mer mobil. Vurderer å ta meg en tur ned i båthavna i løpet av helgen for å i alle fall få tatt en overfladisk titt på båten fra utsiden ettersom webkameraet til båthavna ikke fungerer lenger. Jeg kan hinke meg bort langs brygga, men tror jeg vil få trøbbel med å komme meg om bord slik det er nå. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tom Cognac Svart 2.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2024 God bedring og: Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.