roymusi Startet 9.Januar.2024 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2024 Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 9.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2024 Flott video ! Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Jannmar Svart 9.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2024 Sjøen er finest på vinteren synes jeg. (ikke fasitsvaret, men som sagt synsing). Sitér dette innlegget Link to post
XardasKSP Svart 9.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2024 https://www.dmi.dk/bolger Så lenge man kan ha båten ute om vinteren så virker det som slike høytrykksdager er jo helt perfekte til å komme seg ut på havet. Det er ikke planer om noe særlig bølger i Skagerrak. Har jo derfor tenkt å ha båten ett sted hvor man kan bruke den om vintern også dersom det er slik vær. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 10.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2024 Ikke mange andre båter. Ledig i alle havner. Sjelden havneavgift. For min egen del, har jeg slutte å dra på overnattingsturer mellom 15.06 og 15.08. Jeg holder til i Oslofjorden. Sikkert bedre om sommeren vestpå, og nordover. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2024 Problemet mitt er at Hulda må gjennom noen hundre meter tykk is for å komme til isfritt vann. Ellers hadde vi tatt noen turer. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 10.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2024 Jeg har selv vært nær ved å fryse inne på Missingene. Men noen hundre meter tykk is har jeg ikke opplevd…. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 10.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2024 Vinteren er fineste tiden av året og være på vannet, hvis man har glassfiber og kjernemateriale istedenfor kalesje og en god dieselvarmer/defroster, sånn at det blir skjorte temp inni båten Hadde selv årets siste tur 1juledag. Morro og teste propeller når det er hardere vann, bedre grep på propellen og man har verdens største intercooler. https://youtube.com/shorts/-K5JPQa81JQ?feature=shared Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2024 Noen knop mer enn Cargo og Hulda til sammen. Sitér dette innlegget Link to post
rhoffe Svart 10.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2024 Bildet er fra januar i fjor. Stråholmen utenfor Langesund i Bamble. Det blir flest turer i vinterhalvåret. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 12.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2024 Sitér dette innlegget Mons Link to post
SverreOlsen Svart 12.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2024 Eika skrev On 10.1.2024 at 15.00: Vinteren er fineste tiden av året og være på vannet, hvis man har glassfiber og kjernemateriale istedenfor kalesje og en god dieselvarmer/defroster, sånn at det blir skjorte temp inni båten Hadde selv årets siste tur 1juledag. Morro og teste propeller når det er hardere vann, bedre grep på propellen og man har verdens største intercooler. https://youtube.com/shorts/-K5JPQa81JQ?feature=shared Første vinteren med båt for min del, Wiking 28 med kalesje. 23 grader under kalesja med 7 knop og 9 minus ute 😄 Eberspächer på 4 kw samt ett god 6 liters Ford til varme 😄 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 12.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2024 SverreOlsen skrev 46 minutter siden: Første vinteren med båt for min del, Wiking 28 med kalesje. 23 grader under kalesja med 7 knop og 9 minus ute 😄 Eberspächer på 4 kw samt ett god 6 liters Ford til varme 😄 Gratulerer :) deiligt med båt man kan bruke hele året Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 12.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2024 Jeg har en følelse av å være eneste båten i hele Middelhavet. Fordelene med å ha godt med plass rundt seg og få naboer mens man ligger for anker er vel så gjeldende i Middelhavet som i Norge vinterstid - men det er både tørrere og varmere enn sommerene i Nord-Norge :-) Ellers må jeg bare bifalle at det er herlig å være i båt vinterstid, både nordpå, i Oslofjorden og i Middelhavet. Noen av de beste båtminnene mine er fra vinterseilas. Det er lite dagslys - men den ulempen har man sannelig på land også. I Nord-Europa er november desidert den værste måneden av dem alle. Som hovedregel har det ikke kommet sne enda, så det er ingenting hvitt der ute til å gjøre dagene lysere. Tvert om domineres bybildet av våt og svart asfalt. Båten er den minst kjipe plassen å oppholde seg i november! :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
5nacks Svart 12.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2024 Var digg å dra utpå i dag ⛵️😎 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.