Jump to content

Sjøen er fin på vinteren også!


roymusi

Recommended Posts

Vinteren er fineste tiden av året og være på vannet, hvis man har glassfiber og kjernemateriale istedenfor kalesje og en god dieselvarmer/defroster, sånn at det blir skjorte temp inni båten 

 

Hadde selv årets siste tur 1juledag. Morro og teste propeller når det er hardere vann, bedre grep på propellen og man har verdens største intercooler.  

 

https://youtube.com/shorts/-K5JPQa81JQ?feature=shared

Link to post
Share on other sites

Eika skrev On 10.1.2024 at 15.00:

Vinteren er fineste tiden av året og være på vannet, hvis man har glassfiber og kjernemateriale istedenfor kalesje og en god dieselvarmer/defroster, sånn at det blir skjorte temp inni båten 

 

Hadde selv årets siste tur 1juledag. Morro og teste propeller når det er hardere vann, bedre grep på propellen og man har verdens største intercooler.  

 

https://youtube.com/shorts/-K5JPQa81JQ?feature=shared

 

Første vinteren med båt for min del, Wiking 28 med kalesje. 23 grader under kalesja med 7 knop og 9 minus ute 😄

 

Eberspächer på 4 kw samt ett god 6 liters Ford til varme 😄

 

20240105_122128.jpg.33233cb6e6614913603e7d0ac76f9960.jpg

 

Snapchat-736508132.jpg.82852f4d75d9e2a8ddcf023203160bdb.jpg

Link to post
Share on other sites

SverreOlsen skrev 46 minutter siden:

 

Første vinteren med båt for min del, Wiking 28 med kalesje. 23 grader under kalesja med 7 knop og 9 minus ute 😄

 

Eberspächer på 4 kw samt ett god 6 liters Ford til varme 😄

 

20240105_122128.jpg.33233cb6e6614913603e7d0ac76f9960.jpg

 

Snapchat-736508132.jpg.82852f4d75d9e2a8ddcf023203160bdb.jpg

 

Gratulerer :) deiligt med båt man kan bruke hele året 

Link to post
Share on other sites

Jeg har en følelse av å være eneste båten i hele Middelhavet.  Fordelene med å ha godt med plass rundt seg og få naboer mens man ligger for anker er vel så gjeldende i Middelhavet som i Norge vinterstid - men det er både tørrere og varmere enn sommerene i Nord-Norge :-)

 

Ellers må jeg bare bifalle at det er herlig å være i båt vinterstid, både nordpå, i Oslofjorden og i Middelhavet.  Noen av de beste båtminnene mine er fra vinterseilas.

 

Det er lite dagslys - men den ulempen har man sannelig på land også.  I Nord-Europa er november desidert den værste måneden av dem alle.  Som hovedregel har det ikke kommet sne enda, så det er ingenting hvitt der ute til å gjøre dagene lysere.  Tvert om domineres bybildet av våt og svart asfalt.  Båten er den minst kjipe plassen å oppholde seg i november! :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...