Jump to content

Hvordan trimme en utenbords Suzuki 30 hk motor på en 19 fot med flatt bunn? Noen ulemper med det og?


jonase87

Recommended Posts

Trenger hurtigere fart her uten å kjøpe ny motor. Har vurdert å høye den lit, propellen er mulig lit langt under eller dårlig vinkel til båten? Hvordan maksa best mulig uten å ødelegge motoren for mye? Båten har en flat bunn og er en 19 fot lang Jeanneau, har fått opp båten i cirka 16-19 knop hvis jeg husker riktig.
 

Det er en lang stamme testet en 25 hk kort stamme når jeg kjøpte den, målte ikke knopp men var natt og dag med tanke på fart, gikk så mye fortere men propellen kom over vannlinjen i skarp svinging ved full fart.  P.S de to siste bildene er tatt fra finn av båt og motor separat. 

Takk for svar:) 

IMG_3639.jpeg

IMG_3623.jpeg

IMG_3622.jpeg

Link to post
Share on other sites

Det hjelper ikke å opprette nye tråder om og om igjen uten å svare på spørsmålene i den forrige. Folk blir leie av å svare det samme om og om igjen...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeanneau DB 19 , 5,5 meter lang og 600 kg etter hva jeg klarer å finne ut på nett.   Litt i overkant for en stakkars 30hk...

litt mer passende motor her :giggle:

image.png.556c6852ec92d340eb274ed5da08a654.png   

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

ivar skrev 10 minutter siden:

Jeanneau DB 19 , 5,5 meter lang og 600 kg etter hva jeg klarer å finne ut på nett.   Litt i overkant for en stakkars 30hk...

litt mer passende motor her :giggle:

image.png.556c6852ec92d340eb274ed5da08a654.png   

V6 er somregel løsninga på det meste når det gjelder båter med påhenger 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev for 2 timer siden:

V6 er somregel løsninga på det meste når det gjelder båter med påhenger 

 :giggle: og er man i tvil, gå for maximum overkill :lol:

 

image.png

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...