audunfr Startet 18.Januar Del på Facebook Startet 18.Januar Heia. Har gjort endel søk og lesning på forumet med folk som har tenkt i denne retningen eller byttet teak dekk. Jeg har en eldre Maxi95(31fot) som jeg har eid i 13år som i mange år har vært kjent som tynt og bekymret meg. Nå tenker jeg det er på tide å gjøre noe da nater løsner hele tiden, hette på skruer klarer ikke sitte igjen pga lav høyde. Nater er nedi 4mm. Hørt litt rundt ang ny lamminat dekk og vanlig teak dekk, men prisen på dette er så langt over hva jeg har økonomisk mulighet til da vi snakker 200k+. Leste litt rundt her på forumet om Kiwigrip da jeg startet å se på mulighet for å fjerne gammel teak og legge ett vanlig dekk med antiskli. Dette er jo sikkert en fryktelig jobb, jeg må sikkert legge ett lag med noe for å tette skruehull og kanskje finne noe fukt (er ikke noe inni båten eller antydning ved sjekk). Finnes det noen andre alternativ her som f.eks kan jeg olje teakdekket med en hinne som kan holde (med vedlikehold) noen år og så ta en avgjørelse når ungene er litt større? Pris er en stor faktor her, men ønsker også noe som ikke ser ut som er gjort av en cowboy å slengt på i all hast, må se bra ut, må ikke være 200+ timer. Er jeg for kravstor her, eller finnes det løsninger ? Hjertelig! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 18.Januar Del på Facebook Svart 18.Januar Hei, Jeg har sett Benarolje blitt brukt på teakdekk. Det så OK ut, men var glatt, så kanskje en ide å tilsette antiskli. Det er ingen varig løsning, men kan kanskje gi deg et par år mer før du må fjerne teakdekket. NB! Der er drøsviss med tråde her om teakdekk. NNB! Jeg har selv fjernet gammelt teakdekk, og erstattet det med Kwigrib. Helt OK resultat. Sitér dette innlegget Link to post
audunfr Svart 18.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar Takk Bjørkski. Det skal jeg undersøke litt. Lest endel tråder her på forumet om dette, men føler de slutter litt før en får noe veldig følelse på konklusjon eller om det fungerte eller ikke. Så tenke jeg skulle ha en post som var litt mer spesifikk i retning. Takk for svaret :) Sitér dette innlegget Link to post
hansa82 Svart 18.Januar Del på Facebook Svart 18.Januar Jeg holder på med det samme... Se link! Starter med dette nederst på side 5. Om teaken begynner å løsne av seg selv, så er de kanskje lett å demontere, slik mine var. Fra du begynner å fjerne pluggene over skruene, og river av natene, så vil det begynne å trekke inn vann i dekket ved regn. Så dette er finværsjobb og husk å ha en presenning som dekker alt ved regn. Om du har fuktig sandwich-dekk så kan du med fordel la det stå å tørke med åpne hull under presenning, en stund før du tetter hullene. Sitér dette innlegget Link to post
audunfr Svart 18.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar Takk Hansa82, den skal jeg lese gjennom! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.