Christina 3 Startet 20.Januar Del på Facebook Startet 20.Januar Hei. Har en slik ankervinsj i båten å tenker at jeg trenger ny clutch på den da jeg stadig må etterstramme den. Får den litt belastning slurer den. Noen som vet hvor jeg får tak i dette ? Vh Christina 3 Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 20.Januar Del på Facebook Svart 20.Januar Clutch på den er bare to koner på siden av kabularet,demonter rengjør og prøv på nytt.Eventueld rubb overflate med smergelpapir. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 20.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar Ok.....så det er ikke en slitedel som bør byttes ? 😀 Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 21.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar Fant en tidligere tråd om dette Det hjalp meg mye....får demontere å sjekke koner når det blir litt bedre vær. Vh Christina 3 Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 21.Januar Del på Facebook Svart 21.Januar Byttet clutchplater på min i fjor eller forfjor. Kjøpte nye her: https://www.anchorliftdirect.com/product/clutch-cone/ Mine var så slitt på innsiden av hullet i midten at de ikke ble dradd rundt av akslingen som går gjennom dem. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Christina 3 Svart 21.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar Takker Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 22.Januar Del på Facebook Svart 22.Januar Hvis hullet i midten går i stykker er det strammet alt for mye og den har ingenting med clutch å gjøre lenger, hensikten er at den skal slure når det er overbelastet Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 22.Januar Del på Facebook Svart 22.Januar mawilu skrev for 5 timer siden: Hvis hullet i midten går i stykker er det strammet alt for mye og den har ingenting med clutch å gjøre lenger, hensikten er at den skal slure når det er overbelastet Det stemmer, vet ikke om de var sånn eller ble sånn i mitt eie. Ankervinsjen min er sikkert 20 år gammel. Ikke alltid like lett å vite hvor stramt dette skal være, så var det dette med å kjøre dregg inn med vinsj eller ta opp slakk ved å manøvrere båten. Jeg har ankervinsj akter og er ikke alltid like komfortabel med å kjøre inn slakket dersom det er folksomt i bukta. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Faxen Svart 30.Januar Del på Facebook Svart 30.Januar Trening hjelper litt. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.