Jump to content

Ønsker tips til kalesjeleverandør for Skarpnes 25


Comforthe

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har en kammerat som har kjøpt seg en Skarpnes 25 fra slutten av 80 tallet. Han vurderer nå flere leverandører og har kommet frem til at kalesjer.no og agderkalesje.no virker lovende. Har noen her erfaringer med disse leverandørende? Har dere eventuelt andre anbefalinger?

 

Hilsen Simen

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt Hansen Protection på to tidligere båter, en Risør 27 og Marex Friendship 32. Begge ganger sydde de helt nye kalsesjer med litt forandringer etter mine ønsker (ekstra glidelåser på Marex'en og høyere kalesje over akterkabin til Risøren. Godt arbeid på begge.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Vi har en Skarpnes 25 Weekender og har kjøpt kalesje flere ganger til denne over en 20 års periode. Det var Jens Sagen som originalt leverte kalesjen og firmaet ble kjøpt opp av Hansen Protection i 2007. Hansen Protection har levert kalesje to ganger til oss. Jeg er godt fornøyd både med leveransen og kvaliteten og kan anbefale dem.

 

Jeg kjenner ikke til de to leverandørene du nevner.

 

Dersom dere har original kalesje, så skal det stå en liten merkelapp midt på inne ved bakre bøyle, hvor det står et mal-nummer. Opplyser du om dette ved bestilling, så får du maken. De ble levert i en normal og en litt høyere versjon (forskjellige malnumre).

 

:-) steinar

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...