Jump to content

Viknes 830 vs 880


Kåiem

Recommended Posts

Hei

 

Vi har sett og vurderer sterkt å kjøpe oss Viknes. Vi har da sett på 830 og 880 og tenker det blir sånn passe størrelse. 

 

Jeg har i utgangspunkt to spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

 

1. Det ser ut som har 880 er mer oversiktlig ift 830 når man styrer fra akterdekk (mest pga vindu på babord side for døra) Gjelder det alle modeller?
 

2. Er det vesentlig forskjell i størrelse på toalettrommene?

Link to post
Share on other sites

Har hatt Viknes  880 i maaange år nå og er litt innhabil, så beste rådet blir at du sjekker begge selv. Man må ombord og sjekke / prøve hva som funker best til sitt bruk.

Begge har sine fordeler og ulemper og er ganske forskjellige, selv om det bare skiller noen Cm i lengde og bredde.

Vi ( Madammen) valgte 880 på grunn av komfort/ inneplass/ køyeløsninger og turegenskaper.

Lykke til

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Dine betraktninger stemmer nok, men sikten forover fra aktre styreposisjon er ikke den beste på 880 heller.

Derav advarsel skilt ved aktre styreposisjon på Viknes 880.  

I fart så vil du ikke se over baugen fra aktre posisjon.  Best egnet for manøvrering i havn i lav hastighet eller fiske.

 

 

 

Original installasjon fra Viknes med advarsel skilt.

 

"Forsiktig

Sikten fra denne styreposisjonen er begrenset

Hold nødvendig utkikk"

Firefox_Screenshot_2024-02-04T20-14-48_452Z.png.1679ee838c4fc55f91547fb917b4c9dc.png

 

 

Kom forresten over annonse på Finn som har montert autopilot i aktre posisjon og har maskert advarsel skiltet.  Dristig foretak.

Maskert skilt med autopilot løsning akter som jeg vil fraråde på det sterkeste.Firefox_Screenshot_2024-02-04T20-11-52_814Z.png.3a41f66bf556dd95ac4e4ee958057051.png

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...