Jump to content

Borre/sage hull i en rett plate, svekkelse ?


Kennien

Recommended Posts

Hei

 

Det gjelder en 20 fot skjærgårdsjeep med 150 hk motor.

Det siver litt vann inn i bunnen her og der , ikke noe stort problem.

 

Men jeg var kjip med pengene og kjøpte en standard elektrisk lensepumpe jeg ønsker å installere nederst i kjølen.

Den har jo ingen sugehøyde og må plasseres så langt ned som mulig.

 

Problemet er at jeg må få den ned dit. Det er jo et slags rom over med flatt gulv av glassfiber.

 

Hadde dere borret eller saget dette hullet som er tegnet med sprit-tusj eller er det et "kritisk" område hvor det vil sprekke osv ?

Lager selvfølgelig en gummipakning der vann-slangen og ledningene kommer opp og blir tett

 

IMG_20240125_174546.jpg.718ea5cc4bc0ec65864dcaeb808532dd.jpgIMG_20240125_174622.jpg.c4ec190653969fb4981d48333fccf25b.jpgIMG_20240125_174551.jpg.c3e6d609b03651254fd3c2d1e9498857.jpg

Link to post
Share on other sites

Kennien skrev for 15 timer siden:

Hadde dere borret eller saget dette hullet som er tegnet med sprit-tusj eller er det et "kritisk" område hvor det vil sprekke osv ?

Lager selvfølgelig en gummipakning der vann-slangen og ledningene kommer opp og blir tett

 

Hvis det er et flytekammer, hvordan kommer vannet inn, det er vel det problemet du bør løse.  

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Ser jo på bilde det allerede er høl der til slangen fra den manuelle lensepumpa, så flytekammer er det nok ikke. 

Bare å borre større høl om det er ett lite der fra før, bør ikke være noe stort problem. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...