Jump to content

Tips til ny varmtvannsbereder og test av beredere?


Jan-Even

Recommended Posts

Jeg tenker å bytte ut VV berederen. Tenker da på ca 40 liter med varmekolbe på max 750 W. (Ish) 

Er det noen som har anbefalinger med hvilke bereder som holder best på varmen med minst varmetap pr time? Finner ikke noen nyere tester når jeg søker på nettet. 
 

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte Isotemp Basic 40 for 5-6 år siden, da den gamle emaljerte sprakk med et kraftig smell. Da var i alle fall Isotemp Basic en av de med minst varmetap, etter hva jeg kunne se i en test de hadde kopiert og printet ut i butikken.
 

Fornøyd med denne, rustfri og varig, i motsetning til de emaljerte variantene som kan ruste om ting går skeis. Bakdelen med Isotemp sin bereder er at den koster en del, ser den har steget ganske mye bare på få år. Fordelen er at den (vanligvis) er varig.

 

Den jeg har varmes opp av enten 750W kolbe eller med kjølevann fra motoren. Etter en times tid med elektrisk oppvarming er det varmt nok vann til en god dusj (helst skal berederen stå på lengre enn dette, for å unngå legionella, men av og til har man hastverk😅)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...