Jump to content

Garmin Gpsmap 720. Trenger Kartslott. Hvor få tak i?


tedd

Recommended Posts

Hei: Har en gammel Garmin 720 som ikke vil lese av kartet lengre. Sikkert Pga. irr/dritt i kartslotten.  Har prøvd forskjellig til ingen nytte.

Det som er med denne er at det er mange gode fiskeplasser lagret på denne så den er verd litt av den grunn.

Noen som vet hvor en kan finne deler eller brukte av denne?

 

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har hatt et par av disse plotterne der betjening av kartslott og/eller kartbrikke var problemet.

 

Den ene gangen var det en misslykket oppdatering av kartet/kartbrikken (software/firmware)  som var årsaken ,og den andre gangen var det selve kartbrikken som ble defekt og sluttet å virke/ble slitt etter bruk.

 

Jeg ville først lånt/prøvet en annen kartbrikke ,og om defekt kartbrikke er problemet så må man da skaffe seg en kopi eller få tak i tilsvarende brikke med riktig kart. 

 

Dersom brikken/systemet har "kræsja" etter en misslykket oppdatering av brikke/kart så skal det være mulig å resette plotteren med en korrekt oppdatert "ny" brikke. 

 

Dersom det er hardware feil på selve leseren inne i plotteren så må evt. plotteren åpnes og repareres / skiftes / renses. Dette vil ikke lønne seg om ikke du kan gjøre det selv eller kjenner noen som kan. 

 

Hvor langt kommer du på oppstarten av plotteren / oppstartsbilde , og hva sier plotteren av eventuelle feilmeldinger?

Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: 

 

https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/

Link to post
Share on other sites

Hei.

Takk for svar.  Når plotteren blir slått på ser alt normalt ut. bortsett fra at kartet er "grovt" likt som om jeg går utenfor kartgrensene på plotteren på min båt. Skal prøve å få låne en annen brikke. Det er ingen problem å bytte kartslotten.

Men den lar ser ikkje rengjøre så lett inni. da den så limt sammen  ut.

Denne plotteren har stått mye ute uten deksel. ser bra ut inn i. men ser det samler seg fukt rundt slotten til kartet. derfor mistenker jeg irr der

Ingen feilmeldinger.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...