Ttopp Startet 27.Januar.2024 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2024 Vil et 9kg rocka vulcan bli for lite som akter anker på en maxi 95? Båten er 31-32 for og ca 4,5 til 5 tonn. Har også Bruce 15kg men tenker det blir tungt å trekke for hånd. Ankere er med ankervinsj og kjetting. Av kjeting kan jeg velge 20 m 6 mm evt 5 m 8 mm. Link to post
J-Å Svart 27.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2024 Det spørs jo mye på hvor og hvordan du tenker å bruke det. Et akteranker kan jo få en veldig gunstig vinkel på tau/kjetting, hvis det er grunt, og du ligger med landtau forut. Er det brådypt inn mot land er det en helt annen sak. Link to post
Ttopp Svart 27.Januar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2024 Det var tenkt til bruk når jeg ligger med landtau. Har ankervinsj og annet anker i baugen Link to post
J-Å Svart 27.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2024 Jeg tror det kan fungere mange steder. Jeg hadde lenge et 10kg Bruce + 5m 8mm kjetting akterut på en 38' båt. Men du vil nok savne en vinsj. Ihvertfall hvis du hiver på 20m kjetting. Link to post
UngeWiig Svart 27.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2024 Hei, ser du skriver ankervinsj her, hvordan er denne montert akter på maxi 95? Link to post
Ttopp Svart 28.Januar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2024 Har i baugen har ikke noe vinsj akter. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn