Korsfjord Startet 27.Januar Del på Facebook Startet 27.Januar Jeg kjøpte i sommer en båt med nevnte motor, årsmodell 2010. Den starter lett og greit, og er driftssikker, men går ikke helt optimalt. Spørsmålet er hvilke tiltak som bør gjøres. * Det virker som motoren kan gå nærmest evig med choke aktivert. Den dør ut raskt om choke skyves inn etter start, men har også en relativt høy tomgang når choke er aktivert. Dermed blir det å skyve choke delvis inn slik at ikke girskiftene blir harde på vei ut av båtplassen. Det blir mye lirking med mer/mindre choke for at motoren ikke skal dø ut før man har kommet ut av havnen og kan gi litt mer gass. Kan noen tidligere brukere ha fiklet med forgasserens blandeskrue? Og hvis ja, hvordan finner jeg tilbake til riktig blanding? Når motoren er god og varm, opphører dette problemet med «avhengighet» av choke. * Også når motoren er varm, er det litt harking/kvelingstendenser når jeg gir gass fra lav fart. Jeg tenker dette skyldes at en dyse i forgasseren trenger å renses? * Om man ved varm motor øker turtall fra «dead slow» til litt over dette, og så slakker av igjen, går det kanskje så mye som 5-10 sekunder før turtallet er tilbake til «dead slow». Hva kan dette skyldes? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bårdp Svart 27.Januar Del på Facebook Svart 27.Januar For meg høres det ut som den er litt mager på tomgangsnåla. Prøv og åpne en 1/8 omdreining so se hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Korsfjord Svart 27.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar Bårdp skrev for 2 timer siden: For meg høres det ut som den er litt mager på tomgangsnåla. Prøv og åpne en 1/8 omdreining so se hva som skjer. Det høres rimelig ut med tanke på det første punktet mitt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Korsfjord Svart 10.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars For å følge opp tråden, så hjalp det godt å åpne litt på blandeskruen. Tenker at noen må ha tuklet med denne før jeg overtok. Tenker også å få renset forgasseren, i første omgang ved å ha rensemiddel i drivstoffet, som flere anbefalte i en annen tråd. Hvis ikke blir det å ta gasseren ut og rense den mer fysisk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.