Terhimicrofun9.9 Startet 28.Januar.2024 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2024 Er en fyr som sier at hans yamaha 9.9 4 takter er trimmet til 50hk bare av å bytte forgasser. Jeg synes dette høres helt absurd ut men bare lurte på om noen vet noe mer?:) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 28.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2024 Terhimicrofun9.9 skrev On 28.1.2024 at 19.55: Er en fyr som sier at hans yamaha 9.9 4 takter er trimmet til 50hk bare av å bytte forgasser. Jeg synes dette høres helt absurd ut men bare lurte på om noen vet noe mer?:) Vis hele sitatet Ja han er en stor løgnhals Sitér dette innlegget Link to post
762mm Svart 28.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2024 hvis med 50 du mener 20, så stemmer det Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2024 noen er i stand til lyge så de tror det selv Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
nomen Svart 30.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2024 Det er i beste fall 20hk, og det er ikke trimming. Nyere 9,9 Yamaha er en 20hk som er strupet ned med mindre forgasser slik at den yter 9,9hk. Setter man på riktig forgassser, yter den 20hk. Trimming er når man modifiserer en motor til å yte mer enn hva den er konstruert for. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Okkaby Svart 30.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2024 Å de fleste nye motorer har vel ikke forgasser lengre, men alt elektronisk. Er Elektronisk på den 9,9 Suzuki vi kjøpte ifjor. Den endres til 18hk enkelt av forhandler. Mer opp, måtte det byttes diverse ting i motor. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Førstefender Svart 30.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2024 Okkaby skrev On 30.1.2024 at 15.47: Å de fleste nye motorer har vel ikke forgasser lengre, men alt elektronisk. Er Elektronisk på den 9,9 Suzuki vi kjøpte ifjor. Den endres til 18hk enkelt av forhandler. Mer opp, måtte det byttes diverse ting i motor. Vis hele sitatet Bare ecu @Okkaby, og den hever vel bare turtallsperre fra 5700 til 6300omd. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2024 50 hk er ikkeno problem, med turbo og ladeluftkjøler Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Faxen Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 Teerex; du glemte kompressor. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
TåT Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 Førstefender skrev On 30.1.2024 at 22.51: Bare ecu @Okkaby, og den hever vel bare turtallsperre fra 5700 til 6300omd. Vis hele sitatet Jeg har samme motoren, og er rimelig sikker på at det bare er ecu, ja. Den koster imidlertid noen tusenlapper. Mens det luftinnsuget (eller hva det nå heter) som må byttes for å gå fra 10 til 15 hk, koster et par hunder kroner. Jeg ser det skrives 18 hk over her. Jeg trodde det var 15, men det er jo ikke så nøye. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 TåT skrev On 31.1.2024 at 18.01: Jeg har samme motoren, og er rimelig sikker på at det bare er ecu, ja. Den koster imidlertid noen tusenlapper. Mens det luftinnsuget (eller hva det nå heter) som må byttes for å gå fra 10 til 15 hk, koster et par hunder kroner. Jeg ser det skrives 18 hk over her. Jeg trodde det var 15, men det er jo ikke så nøye. Vis hele sitatet Fikk beskjed at den gikk opp til 18hk. Ikke kostet det noe heller. Å gutten går fra summer fun med oppjustert Yamaha 9.9 sport når de kappkjøre Vår sitter på en River 350 å går som en kule. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
sap_2000 Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 Faxen skrev On 31.1.2024 at 17.10: Teerex; du glemte kompressor. Vis hele sitatet og lystgass Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
TåT Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 Okkaby skrev On 31.1.2024 at 18.16: Fikk beskjed at den gikk opp til 18hk. Ikke kostet det noe heller. Å gutten går fra summer fun med oppjustert Yamaha 9.9 sport når de kappkjøre Vår sitter på en River 350 å går som en kule. Vis hele sitatet Jeg vil tro justeringen gjør motoren til samme motor som selges som 15 hk. Men det kan jo hende den reelt yter 18 hk. Det er jo mest interresant mht hva man kan forvente ved bytte av ecu. Det skal etter sigende gjøre den til en 20 hester, men det kan jo være den da yter feks 22 hk. (Eller 50 hk som i motoren tråden startet med ) Min sitter på fiskejolla, dvs en 13 for alu. Den bikker akkurat 20 knop med 100 kg pluss (les undertegnede …) i båten. Det er mer enn nok i et eggeskall, og jeg ligger sjelden på full gass. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 Denne karen har nok gjort mer enn å bare bytte forgasser.. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 Maika skrev On 31.1.2024 at 20.53: Denne karen har nok gjort mer enn å bare bytte forgasser. Vis hele sitatet Åh, en slik har jeg alltid ønsket meg?? Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 Maika skrev On 31.1.2024 at 20.53: Denne karen har nok gjort mer enn å bare bytte forgasser.. Vis hele sitatet Bare å begynne og telle «hester» … Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 TåT skrev On 31.1.2024 at 18.39: Jeg vil tro justeringen gjør motoren til samme motor som selges som 15 hk. Men det kan jo hende den reelt yter 18 hk. Det er jo mest interresant mht hva man kan forvente ved bytte av ecu. Det skal etter sigende gjøre den til en 20 hester, men det kan jo være den da yter feks 22 hk. (Eller 50 hk som i motoren tråden startet med ) Vis hele sitatet I innsug er det en restriktor for 9.9hk, en for 15hk og en som fjerner hele restriktor. Jeg har helt fjernet og den yter da 17-18hk, men kommer for lett i turtallsperre. Ny ecu vil heve denne til 6300omd. Sitér dette innlegget Link to post
SverreOlsen Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 Var hoss forhandler i sist uke, de kunne selge meg 20 hk forgasser til min 2010 modell for kr 3800. Eneste forskjellen på 9.9 og 20 var forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 1.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2024 Førstefender skrev On 31.1.2024 at 21.52: I innsug er det en restriktor for 9.9hk, en for 15hk og en som fjerner hele restriktor. Jeg har helt fjernet og den yter da 17-18hk, men kommer for lett i turtallsperre. Ny ecu vil heve denne til 6300omd. Vis hele sitatet Takk for info. Da er det mulig jeg kunne hentet ut 2-3 hk ekstra, gitt at det faktisk er montert en 15 hk restriktor. Jeg tror dog jeg beholder disse i banken inntil videre. Jeg var gjennom flere propeller før jeg fant en som ikke utløste turtallsperra, og jeg vil nødig klusse det til igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Boatyboy1 Svart 9.April Link til dette innlegget Svart 9.April Terhimicrofun9.9 skrev On 28.1.2024 at 19.55: Er en fyr som sier at hans yamaha 9.9 4 takter er trimmet til 50hk bare av å bytte forgasser. Jeg synes dette høres helt absurd ut men bare lurte på om noen vet noe mer?:) Vis hele sitatet @Boatyboy2 hva tror du om dette? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Boatyboy2 Svart 9.April Link til dette innlegget Svart 9.April Jeg trimmet en 5hk Tohatsu til 37 hk en gang. Så fullt mulig vil jeg si. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.April Link til dette innlegget Svart 9.April Det er 363 hester i litereffekt. Hvordan målte du effekten? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 10.April Link til dette innlegget Svart 10.April Kanskje vel så interessant, hvilket turtall hentet du det på, og på hvilket drivstoff? Tror ikke helt på det for å være ærlig, men mye er mulig hvis det ikke skal vare… Og når man ser litt nærmere er det to nyopprettede brukere som antagelig er ute på trolletur. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.April Link til dette innlegget Svart 10.April yeah right Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Steihy Svart 10.April Link til dette innlegget Svart 10.April subwoofer skrev On 10.4.2025 at 0.23: Og når man ser litt nærmere er det to nyopprettede brukere som antagelig er ute på trolletur. Vis hele sitatet Trådstarter Terhimicrofun9.9 var aktiv med litt springende spørsmål om slepejolle til seilbåt i juli 22. Han var da 14 år. Boatyboy1 som løfter denne tråden nå, 1 år etter siste innlegg, har også Tehri mic. Kan selvsagt være tilfeldig, og grunnen til at de er interessert i samme tema. 14 åringer kan vel ha seilbåt med slepejolle, og 14 åringer har lov å stille litt springende spørsmål. Men litt spesielt. Jeg inviterte boatyboys til å presentere seg i tråden der de vil ønskes velkommen på forumet, for å oppklare evt. misforståelser. Om ikke det kommer noen, kan det virke som at Terhimicrofun9.9 og Boatyboys er et og samme troll. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.