Jump to content

Victron Phoenix lader startbatteriet med 16V uten at jeg har valgt reconditioning?


Maika

Recommended Posts

Jeg har ny Victron Phoenix IP43 (1+1) lader. 

Jeg stilte den først inn på lithium-profil, slo av laderen, koblet den til lithium forbruksbanken min, slo på laderen, og ladet så som normalt.

Deretter slo jeg den av, koblet fra, slo den på, stilte den inn på AGM-spiral-profil, slo den av, koblet den til mitt Optima 50Ah, og slo den på.

Den holdt seg da i "Bulk", og kjørte på med 16.X Volt, men med lite strøm. Batteriet fikk da naturlig nok også denne spenningen. Etter noen minutter koblet jeg fra, da jeg ikke følte meg trygg på at dette var slik det skulle være.

I bruksanvisningen er det beskrevet at dette er en spenning som brukes ifm Reconditioning, men det var jo ikke noe jeg aktivt hadde valgt, og jeg trodde ikke det ble kjørt automatisk?

(Jeg tror ikke "Reconditioning" lyste på laderen, men det er jeg ikke 100% sikker på.)

 

Noen som har noe kjennskap til dette?

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...