Jump to content

Skreddersydd opplagspresenning til seilbåt


MR Swe

Recommended Posts

Hei,

Da vi har gått over til seilbåt så vurdere vi og få et Sskreddersydd opplagspresenning til neste vintern.

Set at Norena og Grans seil kan levere de. Billigt er det ikke men men, Noen som har erfaring av de? 
Vi har en Benetau Oceanis 423 clipper

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte fra Gran etter å ha vurdert dem mot Norena. Har vel en følelse av at Norena kanskje er hakket bedre, men kombinasjonen pris og dialog med selger gjorde at jeg tok det valget jeg gjorde. Jeg har 5-delt presenning, noe jeg sterkt anbefaler. 

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Jeg har også presening fra Gran + teltstativ. Min er tre-delt, og dette utstyret fulgte med da vi kjøpte båten. Den er fryktelig tung å jobbe med, så jeg støtter poenget med 5-delt for å få litt mindre deler å jobbe med. Etter at jeg hadde satt opp teltstativet, så brukte jeg ca 3 timer på å få på de tre preseningene. Dette var da inkl opphenging av vannkanner og å tre et langt tau gjennom alle sammen rundt båten nede ved bakken.

 

@Framtia Har du et bilde av hvordan det blir med 5-delt? Jeg har en del foran masta, og to deler akterut.

Presening.jpg

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Vi fikk bestilt fra Norrøna til den forrige båten, og jeg vil kalle det "livet før og etter". Superfornøyd med jobben de gjorde, passet som en hanske på båten. Dyrt ja, men verd hver krone. Jeg skal få laget til nye båten også, jeg må bare få laget meg et solid stativ som jeg er fornøyd med først. 

Link to post
Share on other sites

Jeg har en fra Gran jeg er kjempefornøyd med. Kjøpt brukt.

 

Men når en kamerat kjøpte Norena til sin i høst som jeg var med på å montere må jeg si det er en del hakk opp i smarte løsningen og kvalitet! Særlig rundt vant og mast. Den koster en del mer enn Gran sin, men ville virkelig vurdert det. (Når det er sagt mener jeg absolutt at Gran sin er veldig bra den også)

Link to post
Share on other sites

On 2/1/2024 at 4:30 PM, MR Swe said:

Hei,

Da vi har gått over til seilbåt så vurdere vi og få et Sskreddersydd opplagspresenning til neste vintern.

Set at Norena og Grans seil kan levere de. Billigt er det ikke men men, Noen som har erfaring av de? 
Vi har en Benetau Oceanis 423 clipper

 

 

Vi har noenlunde lik størrelse på båt. Kan du si noe om prisnivå fra de to leverandørene? Gjerne da bare for presenning siden jeg allerede har stativ.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...