Jump to content

rimelige rustfrie skruer/bolter i drammens området???


Sonata 7

Recommended Posts

Driver og skal montere alt dekksutstyret snart, men jeg må ha alle bolter nye da det var brukt kobber-bolter før, og de bare knakk virker ikke solide i det hele tatt.

 

Noen som vet om ett sted der de har mye utvalg og rimelige priser i drammens ommerådet??

Tingstad i stålfjæra i Oslo har et av landes største utvalg av skruer, både syrefast og vanlig.

Link to post
Share on other sites

Jernia Skillebekk har godt utvalg, og du plukker selv akkurat så mange du trenger av hver sort, men direkte billige er de kanskje ikke. Clas Ohlson/Biltema er nok billigere, men ulempen er at du ikke kan kjøpe i "løs vekt". Hjelper ikke at det er billig, hvis du må kjøpe 10, når du bare trenger 2.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Mye like skruer ja, tror jeg drar til mjøndalen(kanskje litt harry men) biltema og kjøper litt, så får jeg bare kjøpe resten på byggern. Er ikke så mange men er nokk til at lommeboka kan gå tom ganske fort...

 

Har også et lite annet spørsmål, det er brukt kobber bolter, er det noen grunn til det???

Link to post
Share on other sites

Hallois Sonata!

Problemet med biltema er at du må kjøpe hele poser eller esker med skruer og da kan det fort bli dyrt hvis en skal ha få av hvert slag.

Nei dra heller til Norløff, hyggelige karer som er litt runde i kantene når det gjelder oppveiing, prising etc.

I tillegg har de et kjempeutvalg og de fleste gjengetyper, og det har ikke Biltema. :nonod:

Det eneste stedet jeg fikk ny lengre maskinskrue til dieselfilteret på Yanmar`n var nettopp hos Norløff. :smiley:

Men nå er vel jeg litt inhabil da jeg har kort vei og har vært kunde der i over 20 år :lol:

Mvh

Link to post
Share on other sites

Jeg tror `kobberboltene`dine er messing som har ståt i eikeplank og kansje vært utsatt for saltvann. Og med den fargen er det nok en eller annen tæring/ overledning på gang i el anlegget dit.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...