Jump to content

Får ikke strøm fram til kontrol panel 4 LHADTP


hasse

Recommended Posts

Hei

 

Får ikke strøm fram til kontrol panel Yanmar. Jeg skulle starte motorn her om dagen. Når jeg vrir på nøkeln så kommer det vanlige fram pipe lyd før olje trykk og ladding lampe lyser men når jeg vrir nøkkel til startlege hente det ingen ting så vidt at start motorn gjorde antydning til at rikke på seg.

 

(Har målt batteri 12.68 V)

 

Etter dette så får jeg ikke strøm fram til insrument panelet det hender ingen ting når jeg vrir på nøkkeln inget lys eller pipe lyd. Har målt på baksiden av instrumen panel med nøkkel i pos 0 får jeg ca 11.5 v men når jeg går over til neste steg på nøkkeln så forsviner disse 11.5 v Det var kallt den dagen Ca - 7 grader er det noen som har en formenning vad som har hent.

 

Hasse

NB 820

Link to post
Share on other sites

Fikk nettopp satt i en flett ny Yanmar, der skjedde akkurat det samme, viste seg at hovedstrømsbryteren hadde sett mer en sine beste dager. Det kom strøm, men straks det ble litt større strømtrekk, kom det nada. Byttet hovedstrømsbryter og siden har livet vært en berusende lykkeopplevelse.

Så enten batteri, som nevnt eller sjekk hovedstrømsbryter.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Symptonene kan som andre har nevnt godt skylles dårlig kontakt. Og en tilbakevendene feilkilde er kontakten mellom kabelsko og batteripoler. Løsne disse og puss rent. Sett så inn med litt fett, og skru godt til.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei

Takker før alle svar.

I går var jeg på akuttmotaget her i bergen nesten hele dagen pga når man ikke ser seg før og går og detter og skam slår seg og får førbannet ont i beinet at man ikke kan stå på det.( Hedigsvis inget brutet)

Det kan litte tid innen jeg kommer ner til båten og får sjekke opp alle svar.

Til dere alle riktigt gott Nytt År.

Hasse

NB 820

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Da har jeg entligen fått sjekket op vad som er feil på det elektriske.

Det visade seg at det var + kabel på start motorn som løsnet bare til og trekke til muttern så starta motorn igen :yesnod: .

(Bare og bare og trekke til muttern har aldrig varit med på maken så trangt for komme til startmotorn og muttern til + kabeln :nonod: )

Hasse.

NB 820

Link to post
Share on other sites

Kjent problem! Har vært borti dette med bil et par-tre ganger. Alt ser helt normalt ut når du setter på tenningen, helt til du prøver å starte. Da slår alt ut, og det er helt dødt!

 

Godt det ikke var noe verre da, og fint at du fant ut av det!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...