Mr_Stian Startet 5.Februar Del på Facebook Startet 5.Februar Har en KAD44 fra 1998 som er gått ca 1700 timer. Den har begynt å bli noe treg å få start på. Spesielt nå som det er kaldt ute. Samt at den røyker ganske mye grå diesel røyk. Også når jeg kommer tilbake fra en tur og jeg har fått skikkelig temp på motor. Alt som jeg har lest rundt dette sier at jeg bør trekke dyser og få byttet dysespissene. Har fått tilbud om dette fra ett par stk nå men så snakket jeg med ett lokalt verksted. Han mente at det ikke var nødvendig å gjøre det helt enda. De burde fint gå 3000 timer før en trengte å bytte spisser. Han anbefalte meg ett stoff som jeg skulle ha i tanken. Autol Profi DK-KAT Grønn. Dette skulle vist rense motor og dyser. De hadde god erfaring med dette stoffet Dette rådet går imot alt jeg har lest rundt dette på disse motorene. Han sa og at det mest sannsynlig ikke fantes verksted som faktisk kunne kjøre disse dysene i benk og få sjekket begge stegene. Hva tenker folket her? Har han rett? Eller bør jeg få dysene inn på en sjekk og få byttet spissene? Jeg kjøpte en liter av dette stoffet og skal ut på en tur på lørdag bare for å prøve. Kostet ikke så mye så var verdt å prøve. Har prøvd noe tilsvarende tidligere, men da ble den ikke bedre. Men dette er ikke samme greiene. Det kan og sies at jeg ikke merker noe på motor når jeg går. Jeg får fint 3800rpm sånn som jeg har gjort i alle år. Bare at den røyker mer nå en den gjorde tidligere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Okkaby Svart 5.Februar Del på Facebook Svart 5.Februar Ingen problem for dyseverksted å testet/overhale disse dyser. Lurium er det mage som vil selge, å de fleste selger drømme uten effekt. Bare det han kan si at det ikke finnes verksted som kan kjøre disse dyser i benk, viser han er helt uten peiling, å et verksted du bør holde deg LANGT unna. Disse dyser er ikke noe rocket science. Så dra de ut å send de inn til sjekk/overhaling. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Mr_Stian Svart 5.Februar Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar Disse driver med overhaling av dyser selv så at han heller ville selge meg en flaske med lurium til 400 kroner istedenfor en overhaling av dyser til 12.000 er veldig dårlig butikk vil jeg si. Er du så sikker på det med testing av dysene? Har og hørt at de fleste ikke kan teste andre trinnet på disse dysene men har ikke hørt at det ikke skulle finnes test utstyr for 2-trinns dyser. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Okkaby Svart 5.Februar Del på Facebook Svart 5.Februar Blir jo overhalt dyser til disse dyser i massevis. Men klart, har han en såden lkiten håndpumpe, så sliter han nok ja. Men et verksted med skikkelig Bosch tester fikser dette. les andre tråder her inne. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Mr_Stian Svart 5.Februar Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar Jeg kjenner ikke til hvordan de testes. Men hva med det at disse dysene vanligvis varer minst 3000 timer. Er det noe i det utsagnet da? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Okkaby Svart 5.Februar Del på Facebook Svart 5.Februar Er vel ingen garanti på hvor lenge de vare. Noe må jo overhale etter få timer, å andre etter mange tusen timer. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post Share on other sites More sharing options...
pipe Svart 5.Februar Del på Facebook Svart 5.Februar Okkaby skrev 24 minutter siden: Er vel ingen garanti på hvor lenge de vare. Noe må jo overhale etter få timer, å andre etter mange tusen timer. Det er helt riktig det spørs jo hva annet en rein diesel som har passert dysene. Men jeg tilhører menigheten når det gjelder dyserens så fremt disse har kogget seg blir de reine og ett riktig sprederbilde blir gjenopprettet. Er dysene slitt hjelper det jo selvfølgelig ikke stort med snakeoil. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.