Jump to content

Starte Volvo AD41P uten ledningsnett


Bertramsen

Recommended Posts

Hei Folkens!

Jeg har kjøpt meg en VP AD41P som jeg skal pusse opp. Før jeg gjør dette ønsker jeg å starte den, slik at jeg vet litt mer om den, og om det er mer som bør gjøres før den settes inn.

Trenger jeg noen form for test-ledningsnett for å starte den, eller er det bare å koble strøm til starter og jord? Og hvordan får jeg ev stoppet den igjen?

Jeg har originalt ledningsnett på selve motoren med en rund sort 16-pins kontakt ut av kontrollboksen på motor.

Så vidt jeg har forstått så har jeg 12v 1,5 polet anlegg

Link to post
Share on other sites

Går helt fint å starte den ja. Er jo det som gjøres på verksted når de har motor til rep/overhaling.

Strøm på starter ja, så fyre du igang grønne klumpen.

Sitter en stop solenoid på HT pumpa. Husker jeg ikke feil, så er det å kjøre 12v på den, å motor stopper. Ellers stopper den jo om du stenger luft til den. Evt justere ned tomgang så langt at den stopper.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...