Wannaz Startet 8.Februar.2024 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2024 Ny på forumet som bruker men flittig leser gjennom årene. Da jeg skal ha på plass Mente Marine instrument og flere av de som var der ikke var i bruk/defekte så er jeg igang med å bygge det om. I samme sleng blir det full gjennomgang av det elektriske, spesielt for å gjøre det mer sikkert! Spørsmål: Hva slags overflatebehandling er brukt på glassfiberen her? Den virker særdeles motstandsdyktig mot riper o.l. 🤓 jeg er usikker på hva jeg gjør med finish etterpå nemlig. Dette er i en båt som brukes til både fiske, gutteturer og familie utflukter/dagsturer, så skal ikke lakkeres ihvertfall. Forslag? Liker godt slik overflaten var.. (sett bort i fra mattheten)😅 Sitér dette innlegget Link to post
Wannaz Svart 8.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2024 Her er hvordan oppsettet var: Kom gjerne med forslag/tips/råd til hvordan dere ville gjort det. Skal nok bare ha båten i 2-3 sesonger til, så fornyer ikke Lowrance med ekkoloddet på denne båten. Bryterpanelet her forsvinner, Lectrotab brytere nedenfor iCommand blir erstattet med Mente Marine. De originale instrumentene (foruten tankmåler) fungerer kanskje ikke så vurderte ikke å reinstallere disse, men kanskje jeg heller skulle funnet feilen? Mistenker det er en feilkobling på det elektriske da det ser ikke ut.. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 8.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2024 vanskelig å si, men det mange bruker i dag er nettopp lakk, NEXTEL, matt sterk overflate, kan sprøytes, men også rulles på. Se på Vollen marina for priser og tips. Sitér dette innlegget Link to post
Wannaz Svart 8.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2024 Førstefender skrev for 1 time siden: vanskelig å si, men det mange bruker i dag er nettopp lakk, NEXTEL, matt sterk overflate, kan sprøytes, men også rulles på. Se på Vollen marina for priser og tips. Det der var faktisk spot on tips vil jeg si! Det ser svært bra ut faktisk og det er nok dette jeg vil gå for! Takk skal du ha Sitér dette innlegget Link to post
Wannaz Svart 9.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2024 Noen som har brukt Nextel lakk selv? Spray eller rulle på? Har sendt mail til vollen Marina og andre, ikke fått svar enda så vurdere kjøpe lakken selv å rulle på men hvordan blir overflaten ved rulling? Vil det bli jevnt og fint om en bruker skumrulle? Sitér dette innlegget Link to post
Wannaz Svart 11.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2024 Skulle vært mulig å redigere emnet etter 48timer, så kunne en fått mer svar på samme tema. Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 16.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2024 Joda, jeg har brukt Nextel til shine opp en V42 jeg hadde, blir flott resultat med å rulle, bruk en rull av god kvalitet som ikke loer. Vær nøye med forarbeid. Grundig rengjøring før primer og nextel. Sitér dette innlegget Link to post
Wannaz Svart 27.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2024 Vært i kontakt med Vollen båtservice og de kunne også bekrefte at det ble svært pent å rulle det på da den er matt. Så prøver på det. Kjøpte dere helt spann? Leser at forbruk er lite og at med de to spannene med primer og lakk så kunne jeg lakket mange dashbord :D Sitér dette innlegget Link to post
Wannaz Svart 16.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2024 Explorer skrev On 16.2.2024 at 20.36: Joda, jeg har brukt Nextel til shine opp en V42 jeg hadde, blir flott resultat med å rulle, bruk en rull av god kvalitet som ikke loer. Vær nøye med forarbeid. Grundig rengjøring før primer og nextel. Har fått lagt på primer av Nextel nå ikveld. Den har kanskje fått tørket 20min på bildet her: jeg har brukt to komponent sparkel i flere omganger før jeg har pusset med 80 papir og 180 til slutt. Gikk over med lett trykkluft for å blåse vekk støv før jeg avsluttet med rødsprit. Primer er jo tynt lag, er selve hovedmalingen mer dekkende mtp at en ser glassfiber strukturen bak primer? overflaten var silkematt, men det ser jo ikke slik ut. Vil hovedmaling dekker over di bittesmå lufthullene? Bør jeg gå over med våtsliping 400/600? Kan jeg bruke epoxy lim i de små hullene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.