Jump to content

Antisklimaling, hvit 0,75 liter


storvika

Recommended Posts

Jeg malte dørken på en RIB for lenge siden. Null antiskli der og livsfarlig når det var vått. Brukte grå tokomponent i fra Biltema og blandet inn antisklipulver fra Jotun Yacting. (maskerte først så mattet ned med slipesvamp og avfettet) Brukte halvparten av det som var anbefalt, da dette visstnok var effektivt. Malingen ble litt mattere men effekten ble knallbra. Klin umulig å skli:thumbsup: Litt usikker på om dette pulveret fortsatt er i salg.

Link to post
Share on other sites

Torsen67 skrev 2 minutter siden:

Litt usikker på om dette pulveret fortsatt er i salg.

 

Jeg har blandet i Hempel sitt antisklipulver i tokomponent maling på dekk. Fungerer ypperlig:thumbsup: Fordelen med tokomponent polyuretanmaling er at denne er mer slitesterk enn Biltemas enkomponente maling. Bakdelen er at tokomponent oftest ikke fungerer bra hvis overflaten er malt med enkomponent fra før.

Link to post
Share on other sites

Hakkannen skrev for 20 timer siden:

 

Jeg har blandet i Hempel sitt antisklipulver i tokomponent maling på dekk. Fungerer ypperlig:thumbsup: Fordelen med tokomponent polyuretanmaling er at denne er mer slitesterk enn Biltemas enkomponente maling. Bakdelen er at tokomponent oftest ikke fungerer bra hvis overflaten er malt med enkomponent fra før.

 

Det var 2-komp jeg brukte. Mulig det var fra en annen leverandør enn Biltema. Ville ikke brukt noe annet på dørk. Opplevde det som enkelt å rengjøre også.

Link to post
Share on other sites

Takker for svarene

 

Dørken ble malt med 2 komp. fra biltema i høst, ( ble livsfarlig glatt ) så svarene fra Torsen67 blir nok en løsning jeg går for. Det ser ut som Jotun fortsatt selger dette pulveret. Så jeg sliper og matter ned, og legger på ny 2 komp.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...