Jump to content

Kart plotter brikke........


Hardanger Lars

Recommended Posts

Er det noen som vet va type kart brikke simrad Furuno plotter /radar

bruker?

Bruker ikke Simrad og Furuno forskjellige brikkeformater da?Simrad bruker C-map. Det gjør Furuno også - men brikkene har ulikt format

 

Bilde

Fra venstre

Garmin

Simrad

Furuno

Raymarine

 

Her er mer info om apparaturen

Tidligere er det skrevet her at Furuno leverer med både C-map og Navionics

Link to post
Share on other sites

Hallo ja

Ser at eg har spurt før om dette ja , har vert å prøvekjørd noen båter vet du..Det hadde seg slik at eg var å kjøpte meg ny båt i dag , og i den står det en Furuno med radar /plotter men glemte å se va den heter . Men båten er fra 2003 og da tenkte eg at den er vertfal ikke eldre.

Det var endel andre ting å tenke på i dag så jeg glemte hele plotteren , men den ser ut som den som eg hadde nr. av.

Er det noen her på forumet som har tilsvarande , gode og dårlege erfaringer ?

Mvh Hardanger Lars

Link to post
Share on other sites

Modellen du skrev ble lansert i år om jeg ikke hukser feil, navnet vx2 serien.

Muligens heter den 1723 eller lignene, det skal stå på dekselet til kortet hvilken kart den bruker (furuno/navionics eller c-map), står gjerne NT om det er c-map.

Tilhører den navnet serien har du også ett ethernet interface som kan kobles mot pc, en meget fin funksjon, du får sjekke bokstavene neste gang du er ombord.

 

Har desverre ikke erfaring med de minste modellene...

Link to post
Share on other sites

Det er en C Map NT+ brikke til en Simrad CX 44. Kan være at andre også bruker det brikkeformatet

Dette er en standart C-map NT+ brikke, som jeg har i min Interphase plotter, og også hadde i min tidligere Cetrek plotter.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...