Natthayani Startet 25.Februar Del på Facebook Startet 25.Februar Hei, er det noen som kan gi meg et tips hvor jeg finner "tomgangs skruen", hvordan en justerer opp tomgangs turtallet på denne motoren en Suzuki DF9,9A ? Motoren starter veldig lett på chok, men med en gang jeg skyver inn chok knappen stopper motoren. Det samme skjer selv om motoren er god og varm, og under manuering til kai, etter en slakker ned farten og skal sette motoren i revers så stopper motoren. Håper noen kan gi meg noen tips hvordan øke tomgangs turtallet. Mvh Roy A Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 26.Februar Del på Facebook Svart 26.Februar Tett forgasser? Trenger rens. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Brigg Svart 27.Februar Del på Facebook Svart 27.Februar Problemet kan godt skyldes tett/nesten tett tomgangsdyse. Å justere opp tomgangsturtallet blir da å håndtere symptomene i stedet for årsaken. Prøv først med å tilsette forgasserrens i bensinen, kanskje er dette nok til å løse problemet. Fås kjøpt på Bilextra og lignende butikker, kanskje til og med på en velasortert bensinstasjon hvis det fremdeles finnes slike. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Korsfjord Svart 27.Februar Del på Facebook Svart 27.Februar På "armen" som gasswire trekker i på forgasseren er det en skrue som hindrer nevnte arm å gå helt tilbake, så om du skrur den til litt, vil du få høyere turtall. Imidlertid, hvis motoren har gått fint før og ingen har skrudd på noe, er det ikke der problemet ligger. Da må du nok, som flere skriver, til med rensing. Jeg har samme type motor selv, med litt av samme symptomene, må få gjort noe med det snart😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.