Edh1 Startet 26.Februar Del på Facebook Startet 26.Februar Skal legge opp en USB-lader i forkabinen. Hvilke kabeltykkelse bør jeg opp i, holder det med 1,5? Strekket er 4-5 meter fra "sikringsskap"/skinne. Skal i lade mobiltelefon. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar Del på Facebook Svart 26.Februar Jeg bruker 2,5 kvadrat. Kommer an på hvor mye uttaket trekker. Det ligger kabelkalkulator i dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 26.Februar Del på Facebook Svart 26.Februar USB ladere leverer typisk opp mot 15W. Da skal det gå litt over en ampere. Da greier du deg med 0.5 mm2, men rent mekanisk så blir det litt puslete, Med i,5 kam du jo forberede for flere ladere. Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 26.Februar Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar Takker for svar! Ser prisforskjellen ikke er stor, så kan jeg "flotte meg" med 2,5 for å være sikker. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 26.Februar Del på Facebook Svart 26.Februar Slike USB kontakter har ingen trafo eller annen "intelligent omforming". Hvis utgang er 5V/2,1A, trekker den 2,1A på 12V. Det andre blir tap/varme. 1,5mm2 vil holde. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 26.Februar Del på Facebook Svart 26.Februar trixie2 skrev 1 time siden: Slike USB kontakter har ingen trafo eller annen "intelligent omforming". Hvis utgang er 5V/2,1A, trekker den 2,1A på 12V. Det andre blir tap/varme. 1,5mm2 vil holde. Har aldri hørt om en USB omformer som ikke sitcher ned spenningen. Alternativt måtte du brenne av spenningen med en motstand rllrt transistor/IC. Denne måtte i så fall brenne av 18 Watt i tap / varme. Du greier aldri å brenne av denne effekten i en slik liten duppeditt Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 26.Februar Del på Facebook Svart 26.Februar @JRK Ja, du har sikkert rett, så bare på data på en og ved nærmere studie, det stod ladestrøm ikke forbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.