bjorn.bjerke@online.no Startet 27.Februar Del på Facebook Startet 27.Februar Noen på forumet her som har en Volvo MD5A i båten sin? Seilbåt kanskje? Jeg overhaler en motor som har stått i en HR 26 (tror jeg) båt. Fin liten motor som andre har demontert. Jeg er dermed ikke sikker på hva som er pådrag, stopp eller kaldstart (1, 2 og 3). Noen som har tips? Og ja, motor skal spyles, skrapes og males. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mawilu Svart 27.Februar Del på Facebook Svart 27.Februar No 1 kaldstart hendel no 2 stopp hendel 3 gasspådrag som gjør bruk av no 1 unødvendig etter mitt syn.Gøyal motor nesten som prototypen på dieselmotor . Forbruket av diesel litt over 1 liter i timen . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjorn.bjerke@online.no Svart 18.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars Takk for svar. Hvilken vei er stopp (hendel 2). Hvilken vei er full gass (hendel 3 og hvilken vei er kaldstart (hendel 1). Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjorn.bjerke@online.no Svart 19.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars Får ikke disel frem til brenstoffventilen da jeg ikke vet hvilken vei pådrag og stopphendel skal så ved full gass og "ikke stopp". Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mawilu Svart 19.Mars Del på Facebook Svart 19.Mars No i hvis du velger å bruke,gjør det samme som halv gass hvis du drar den mot høyre på bildet stopp i midten er deaktivert når du trykker den ned mot motor . turtall pådraget er vel selvforklarende der ser du tomgangangsskruen . Lufteprosedyren på denne motoren er omfattende tror det står 6 steg i manualen lykke til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.