Jump to content

Flytte dieselvarmer fra lasterom bak i båten og fram til under dørk i pantry.


Bisse

Recommended Posts

Har to dieselvarmere som begge står bak i lagerommet på en Princess 45 fea 1989. Den ene varmeren går til uteplassen og salong, mens den andre går til sidekabin styrbord, fremkabin og kjøkken. Det er et langt et langt sterkk med rør/slange fra der varmeren står og fram til utblåsningene. Blir også litt svinger og benn på slangen. Merker at det kommet  lite ut av dyser selv om jeg feks. stenger en av de. Føler at her fyrer for kråka og taper masse på å ha den så langt unna der jeg trenger varmen. Har nå begynt å fundere på å flytte den framover i båten. Motorrom er ikke aktuelt. Har begynt å tenke på å montere den under dørken i dinetten. 

Et det noen har som har gjort noe slikt? Er det noe begrensning på hvor lang ekdosslangen kan være? Andre ting? 

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Link to post
Share on other sites

Ja, eksos slangen kommer i en gitt lengde om jeg ikke husker feil..

Det er mulig å isolere luftslangene. Det gjorde jeg, og det ble merkbar forskjell..

Diesel varmer i motorrommet er en dårlig løsning i mine øyne, den suger da motorlukt rett inn i båten, med mindre du hente luften utenfra.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...