Jump to content

Lowrance Hook Reveal - kart?

ko-stens

Recommended Posts

Har jeg kjøpt en ubrukelig kartplotter!? 

I fjor skulle jeg ga meg nytt ekkolodd i en rimelig prisklasse. «Alle» anbefalte Lowrance her omkring. Så da ble det en Hook Reveal 9». Kart ventet jeg med, for jeg trenger strengt tatt ikke det på Mjøsa. Men så ser jeg at det kan være kjekt likevel, siden jeg liker å dra med båten litt til vestlandet og prøve i sjøen. At det er dårlig oppløsning og dårlige fiskesymboler det er umulig å få til, samt elendige kontakter får en kanskje leve med…

Men hva f… for slags kart passer til denne da!? Finner jo ingenting jeg med sikkerhet vet passer. Finner ikke engang ut gjennom Lowrance sin nettside.

Er det noen som kan hjelpe meg litt med å få det inn med teskje hva jeg trenger?  

Er passe mellomfornøyd med skiten fra før, så  om jeg ikke finner et godt kart å bruke, blir den med på lerduebanen…

knaper skrev 1 time siden:

Jeg har en 7" Hook Reveal uten sjökort men har sett mye på Navionics og Cmap. Mener at Cmap Reveal ikke fungerer på Hook Reveal (navnen til tross). Var ett par år siden jeg nesten köpte (flyttet sörpå og får ikke brukt båten) så det kan ha endret seg. 

Det er merkelig at den ikke virker med C-map. Lowrance er produsert av Simrad og de har alltid benyttet C-map

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Jeg bruker Navionics (opprinnelig kjøpt for mer enn 10 år siden) på mine Simrad og Lowrance bortsett i fra Simrad NSX som bare kan bruke et spesielt C-Map format.

C-Map skal nå fungere bra nå, men med eldre softwareversjoner fungerte det litt variabelt. Ser at Hook Reveal er på NOS63 så da skal C-Map fungere bra. Anbefaler C-Map Discover for Hook Reveal, du skal ikke ha Discover X eller Reveal X, disse er bare for NSX.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...