ko-stens Startet 29.Februar Del på Facebook Startet 29.Februar Har jeg kjøpt en ubrukelig kartplotter!? I fjor skulle jeg ga meg nytt ekkolodd i en rimelig prisklasse. «Alle» anbefalte Lowrance her omkring. Så da ble det en Hook Reveal 9». Kart ventet jeg med, for jeg trenger strengt tatt ikke det på Mjøsa. Men så ser jeg at det kan være kjekt likevel, siden jeg liker å dra med båten litt til vestlandet og prøve i sjøen. At det er dårlig oppløsning og dårlige fiskesymboler det er umulig å få til, samt elendige kontakter får en kanskje leve med… Men hva f… for slags kart passer til denne da!? Finner jo ingenting jeg med sikkerhet vet passer. Finner ikke engang ut gjennom Lowrance sin nettside. Er det noen som kan hjelpe meg litt med å få det inn med teskje hva jeg trenger? Er passe mellomfornøyd med skiten fra før, så om jeg ikke finner et godt kart å bruke, blir den med på lerduebanen… Sitér dette innlegget Link to post
zipp Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Den skulle ta både C-map og navionics kart. Kontakt en kart dealer https://www.skittfiske.no/lowrance/222340/lowrance-hook-reveal-7-ekkolodd-gps-7-skjerm-tripleshot-row?channable=056dcc696400323232333430d3&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIrJPT-o3QhAMV_VCRBR1HtwqLEAQYCCABEgK35PD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Husk at det må være en kartbrikke i MicroSD-format. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Jeg forhandler kart til disse. Det er riktig at man kan benytte Navionics. Men disse plotterne er laget for å virke optimalt med C-map. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
knaper Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Jeg har en 7" Hook Reveal uten sjökort men har sett mye på Navionics og Cmap. Mener at Cmap Reveal ikke fungerer på Hook Reveal (navnen til tross). Var ett par år siden jeg nesten köpte (flyttet sörpå og får ikke brukt båten) så det kan ha endret seg. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar knaper skrev 1 time siden: Jeg har en 7" Hook Reveal uten sjökort men har sett mye på Navionics og Cmap. Mener at Cmap Reveal ikke fungerer på Hook Reveal (navnen til tross). Var ett par år siden jeg nesten köpte (flyttet sörpå og får ikke brukt båten) så det kan ha endret seg. Det er merkelig at den ikke virker med C-map. Lowrance er produsert av Simrad og de har alltid benyttet C-map Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
zipp Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Ifølge cmap sin side så er det bare cmap - Discover som passer til hook reveal https://www.c-map.com/device-search/ Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar @abbor Kan sikkert svare på dette. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
abbor Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Jeg bruker Navionics (opprinnelig kjøpt for mer enn 10 år siden) på mine Simrad og Lowrance bortsett i fra Simrad NSX som bare kan bruke et spesielt C-Map format. C-Map skal nå fungere bra nå, men med eldre softwareversjoner fungerte det litt variabelt. Ser at Hook Reveal er på NOS63 så da skal C-Map fungere bra. Anbefaler C-Map Discover for Hook Reveal, du skal ikke ha Discover X eller Reveal X, disse er bare for NSX. Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 29.Februar Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar Takker! Da får jeg se etter C-map discover! Om det er mulig å få èn kartbrikke for Norge ca sør for Trondheim, siden både kyst og innland er aktuelt. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar https://teamcolibri.blogspot.com/2020/05/hook-reveal-og-c-map-kartbrikke.html Bruker denne kartbrikken på min 9" Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Ser ut som du skal ha Discover Baltic Sea Extra Large (EN-Y055). Anbefaler at du kontakter Stener på Mjøsservice for å være sikker på at det dekker det du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 29.Februar Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar Takker for gode tilbakemeldinger😄👍 Har sendt epost til Mjøsservice angående C-Map Baltic. Etter omfattende googling ser det ut som om det kartet kan passe. Avventer svar derfra, for å være sikker, så blir det nok det. Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 1.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars Fikk svar på epost. Navionics+ er visst et bra valg. Så da blir det 49XG. Dekning som på bildet. Satser på at det funker fint👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.