Jump to content

Byttet tubo på min Yanmar 4jh-te, ingen turbo turbotrykk og frieksos

Magnus97

Recommended Posts

Hei,

Sist sesong var jeg ute å kjøre da det plutselig brakte løs ved pådrag og mistet så all turbotrykk og en voldsom fri eksos lyd. Trodde det var turboen som tok kvelden da denne var voldsomt preget av rust, eksosbendet gikk det også hull på. Har nå fikset hull i eksosbend og byttet turbo, men når jeg starter mangler jeg fortsatt turbotrykk og en voldsom frieksos lyd som kommer ut fra turbocharger (?)hva kan være problemet her? Mulig det ikke er 100% tett mellom eksosbend og turbo, men den høye lyden kommer fra andre siden. tips???

Skjermbilde 2024-02-29 kl. 13.44.05.png

Jakob T skrev 1 time siden:

Må være tett mellom turbo og innsug for å få ladetrykk i manifoild.Om du har luftlekasje der,blir det ein del lyd.

Nå har jeg hatt av slangen fra turbo til innsugsmanifoil, når jeg da starter motoren å kjenner etter så kommer det mottrykk ut ifra innsugsmanifoilen og veldig støy. Så er nok derfor jeg har trodd støyen kom fra turbo. Ligger noe mer bak dette frykter jeg da, men innsugsmanifoilen.

On 2/29/2024 at 3:13 PM, Kweelhouse said:

Kan være at turbinen på eksos siden har knekt av og lager rabalder.

Dårlig lesning av meg, fikk ikke med meg at du hadde byttet turbo.

Kan være en innsugings ventil som har satt seg i åpen posisjon en av sylindrene

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...