MarexSuncab_FD Startet 3.Mars Del på Facebook Startet 3.Mars Hei, Har en Lewmar S900 som skal kobles til batteriet som står 75cm under vinsj. Kabel fra vinsj til relé blir maks 50cm. Det står i manualen at 25mm2 er maks gjennomføring i vinsjhuset. Medfølgende lewmar relé vil jo slite med store presskabelsko. For meg vil det se ut til at 16mm2 og tilhørende kabelsko er det som designet har tatt utgangspunkt i. Tilkoblingene er så nære hverandre at jeg er redd større tverrsnitt og kabelsko vil føre til kontakt mellom + og -. Virker det helt feil med 16mm2 på en 600w vinsj? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 3.Mars Del på Facebook Svart 3.Mars MarexSuncab_FD skrev for 3 timer siden: Medfølgende lewmar relé vil jo slite med store presskabelsko. For meg vil det se ut til at 16mm2 og tilhørende kabelsko er det som designet har tatt utgangspunkt i. Tilkoblingene er så nære hverandre at jeg er redd større tverrsnitt og kabelsko vil føre til kontakt mellom + og -. Den skjønte jeg ikke helt. Det er da plenty med plass på selve innslaget til tykk kabel og rørkabelsko med riktig hull diameter Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 3.Mars Del på Facebook Svart 3.Mars Hvor lange kabler får du, samlet både pluss og minus ? Sitér dette innlegget Link to post
MarexSuncab_FD Svart 3.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars Jeg får ca 2m. Så da skal 16 mm2 være med enn godt nok ihht Lewmar sine anbefalinger Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 3.Mars Del på Facebook Svart 3.Mars 16 blir bra, men 25 kan ikke være noe problem der så vidt jeg kan se. To ledninger ut på hver kortside. Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 4.Mars Del på Facebook Svart 4.Mars Står du kan ha inntil 6m med 16 mm2 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.