Jump to content

Stort anbefalt tverrsnitt ankervinsj, passer ikke på tilkoblingene


MarexSuncab_FD

Recommended Posts

Hei,

Har en Lewmar S900 som skal kobles til batteriet som står 75cm under vinsj. Kabel fra vinsj til relé blir maks 50cm. Det står i manualen at 25mm2 er maks gjennomføring i vinsjhuset. 

 

Medfølgende lewmar relé vil jo slite med store presskabelsko. For meg vil det se ut til at 16mm2 og tilhørende kabelsko er det som designet har tatt utgangspunkt i. Tilkoblingene er så nære hverandre at jeg er redd større tverrsnitt og kabelsko vil føre til kontakt mellom + og -. 

 

Virker det helt feil med 16mm2 på en 600w vinsj? 

 

 

20240303_131556.jpg

20240303_131604.jpg

Link to post
Share on other sites

MarexSuncab_FD skrev for 3 timer siden:

Medfølgende lewmar relé vil jo slite med store presskabelsko. For meg vil det se ut til at 16mm2 og tilhørende kabelsko er det som designet har tatt utgangspunkt i. Tilkoblingene er så nære hverandre at jeg er redd større tverrsnitt og kabelsko vil føre til kontakt mellom + og -. 

Den skjønte jeg ikke helt.
Det er da plenty med plass på selve innslaget til tykk kabel og rørkabelsko med riktig hull diameter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...