Jump to content

Nordkapp 705 med last


Onkel_Geir

Recommended Posts

Lurer på om noen har noen erfaringer med 705 Enduro/Avant med mange personer ombord?  Ser jo at båten går fint i sjøen med 1-2 ombord,  men hvordan går den med 6-7 personer ombord og det er litt bølger?

Vurderer å oppgradere pga nåværende båt som er fin med lite last,  men som hopper veldig i kombinasjon litt sjø, mye folk ombord, og litt fart  Noen som har erfaring med full 705 og litt bølger, fortsatt komfortabelt å ligge over 25 knop?

Og noen som kan si meg hva planingsterskelen på 705 er?

 

Link to post
Share on other sites

Har kjørt ett titalls forskjellige 705, men aldri med mye folk ombord. (Kun hente, levere og prøvekjøre kundebåter) 

 

Jeg har blitt glad i det lange skroget med grov vbunn, helst enduro etter min smak. Men båten er såpass smal, at hvis man har montert ankervinsj på den en siden så går båten alltid litt på skrå. Men det tåler godt med sjø, har henta og levert båter i værforhold der kundene knapt vil gå på utsia hyttedøra, men båten, den spiser sjø til frokost, lunsj og middag. Men som sagt, lang og smal båt med grov vbunn, den trives bedre i 40knop i litt sjø enn i 25knop

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...