Jump to content

Quick Balder hekkvinsj, overslag i autostopp bryter


Chiefengineer

Recommended Posts

Her ei Quick Balder hekkankervinsj som sist på fjorårssesongen fortsatte å kjøre etter at den ble kjørt inn til endestopposisjon. Den ble bare slått av på hovedbryter for å ta feilsøking ved neste anledning.

I går tok jeg med måleinstrumentet for å kontrollere strømkretsen. Den ser omtrent ut som i skjemaet under, bortsett fra at jeg har en vippebryter i instrumentpanel for inn/ut samt fjernkontrolløsningen. Ikke fotbrytere.

 

Finner da ut at A2 på "reversing kontaktor" ligger inne med konstant + signal. Dette skulle den ikke hatt uten aktivering.  Tar sikringen til denne uten at det utgjør noen forskjell, dette skulle i allefall stanset + matingen. Autostopp sensoren er hos meg forøvrig koplet på A2 kretsen og ikke motsatt side som på bildet.

 

Ser at autostoppsensoren har separat tilførsel av +/- i tillegg til kontrollkretsen som går gjennom den og som den bryter ved aktivering. Frakopler + i matekretsen til sensoren og da legger "reversing kontaktoren" ut aktiveringen sin.

 

Følgelig er det nok overslag fra matekretsen's + og over til kontrollkretsen i autostoppbryteren.

 

Jeg har en slik autostopp som vist på bildet under.

 

Er det noen som har vært borti denne problemstillingen før eller hatt problemer med denne bryteren på Quick ankervinsjer?

 

image.png.2fa81b9a60a679372d8f31af5d619ce9.png

 

 

 

image.png.6e3c8298b9e611467b8552b24ec0b09b.png

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...