Jump to content

Gummibåt-erfaringer, Silver Marin.....

Hardanger Lars

Recommended Posts

Kjøpte en slik hos netthandelen i sommer. Var i grunnen godt fornøyd men solgte den da jeg synes gummibåt ble for mye stress når jeg alltid slepte den likevel. Har derfor kjøpt en 9 fot Askeladden som slepejolle.

Hadde inntrykk av at Silver Marine båten var helt grei og skal jeg ha gummibåt igjen hadde jeg ikke stusset på å kjøpe en slik.

Kjøpte en ifjor på Price club i Krokstadelva og har vært fornøyd med den.

Hadde på en 3.3 mercury, men skal nå ha en 4-5 hk.

Det eneste negative er at bærehåndtakene bak subber litt i vannet når svinger, så det kan sprute litt pga dette. :sad:

Men i bølger må en regne med å bli våt i gummibåt :yesnod:

Til den prisen mener jeg at en får utrolig mye for pengene.

Mvh

Har en kompis med gummibåt av typen Silver Marine.

Denne har vært i bruk en sesong med en 6 hk på.

Har fungert helt greit.

Hallo

Ser det er 2 typer en som er rød den er ikke kjøl på , og en som er grå som har kjøl. Vil tro at den som har kjøl er bedre i sjø med motor .

Antar det er disse dere har ??

Gummibåten jeg viser til i mitt innlegg er den typen som er grå, har dørkplater og oppbåsbar kjøl.

Båten ble kjøpt på netthandel.no, vet at det selges Silver Marine båter der fortsatt.

Er man heldig kan man få en god pris.Her er linken netthandel.no

Redigert av GOE (see edit history)

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Kjøpte en siver marine 250 med flat bunn i vår. Erfaringen er at den er svak i festebolten til åregaflene (plast som knakk) så jeg laget nye av kopperrør. Måtte også lage nye festekroker i aliminium på sitteplata,de orginale var også her laget av plast og knakk etter kort tids bruk. Ellers ser det ut som gummien er av bra kvalitet,ingen overraskelser så langt. :smiley:

Fant akkurat kvitteringen på en Silver Marine jeg kjøpte på Smart Club i sommer, prisen var 2890. Har brukt den med en 4 hester. Planer med meg (90kg) og en 3 åring, dersom spilebunnen presses ned foran akterspeilet. Skulle bruke den som slepejolle, men den ligger mest sammenbrettet på dekket for å blåses opp ved behov.

Husk nå at det finnes flere modeller. De vanligste er en grå som pleier gå for 4-5000 på netthandelen og for 7-10 000 hos luringer på finn.no.

Så er det en rød som Smart Club har solgt for 2890. Denne har spilebunn i motsetning til den grå som har plater og oppblåsbar kjøl.

Selvfølgelig er en River 320 bedre i sjøen men så koster den 2-3 ganger så mye også.

Fungerer heilt greit for ungane å ro i, men blei ikkje overbevist over eigenskapane med motor (4HK) på. Trur nok at den grå typen er betre.

Begge typar blir solgt av netthandelen.no (der eg kjøpte min).

Med min erfaring med gummijolle og motor, ville jeg aldri tenkt på å kjøpe en som er helt flatbunnet uten oppblåsbar kjøl. Selv de med kjøl er jo ganske "vinglete" i fart. En med helt flat bunn må jo være direkte farlig i litt fart! Jeg tenker da særlig på unger som kjører disse. Eller hvordan opplever dere som har slike at de oppfører seg?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...