Hardanger Lars Startet 31.Desember.2005 Del på Facebook Startet 31.Desember.2005 Hallo Skal kjøpe meg en gummi båt , ser det er en type som heter Silver Marin er det noen her på dette forumet som har erfaringer med den type båt Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Kjøpte en slik hos netthandelen i sommer. Var i grunnen godt fornøyd men solgte den da jeg synes gummibåt ble for mye stress når jeg alltid slepte den likevel. Har derfor kjøpt en 9 fot Askeladden som slepejolle. Hadde inntrykk av at Silver Marine båten var helt grei og skal jeg ha gummibåt igjen hadde jeg ikke stusset på å kjøpe en slik. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Kjøpte en ifjor på Price club i Krokstadelva og har vært fornøyd med den. Hadde på en 3.3 mercury, men skal nå ha en 4-5 hk. Det eneste negative er at bærehåndtakene bak subber litt i vannet når svinger, så det kan sprute litt pga dette. Men i bølger må en regne med å bli våt i gummibåt Til den prisen mener jeg at en får utrolig mye for pengene. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Har en kompis med gummibåt av typen Silver Marine. Denne har vært i bruk en sesong med en 6 hk på. Har fungert helt greit. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Hardanger Lars Svart 31.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Hallo Ser det er 2 typer en som er rød den er ikke kjøl på , og en som er grå som har kjøl. Vil tro at den som har kjøl er bedre i sjø med motor . Antar det er disse dere har ?? Sitér dette innlegget Link to post
Hardanger Lars Svart 31.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Har søkt på silver marin men finner ikke hjemmesiden deres ,er det noen som kan hjelpe::::? Sitér dette innlegget Link to post
sveno Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Har søkt på silver marin men finner ikke hjemmesiden deres ,er det noen som kan hjelpe::::? Hei igjenn Fant denne da jeg googlet litt mvh sveno Sitér dette innlegget Link to post
Hardanger Lars Svart 31.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Hallo igjen Går da bra i grove, tenkte meir på dan norska heimasio. Da e vel eit firma som har agenturet i Norge Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Hallo Ser det er 2 typer en som er rød den er ikke kjøl på , og en som er grå som har kjøl. Vil tro at den som har kjøl er bedre i sjø med motor . Antar det er disse dere har ?? ja vår er grå av farge og har dørkplater med oppblåsbar kjøl.tror den er ca 270 cm lang (9 fot) Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 (redigert) Har en kompis med gummibåt av typen Silver Marine. Denne har vært i bruk en sesong med en 6 hk på. Har fungert helt greit. Hallo Ser det er 2 typer en som er rød den er ikke kjøl på , og en som er grå som har kjøl. Vil tro at den som har kjøl er bedre i sjø med motor . Antar det er disse dere har ?? Gummibåten jeg viser til i mitt innlegg er den typen som er grå, har dørkplater og oppbåsbar kjøl.Båten ble kjøpt på netthandel.no, vet at det selges Silver Marine båter der fortsatt. Er man heldig kan man få en god pris.Her er linken netthandel.no Redigert 31.Desember.2005 av GOE (see edit history) Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Avmønstret4 Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Trenger ikke å kjøpe på nettauksjonen for en god pris. Jeg betalte ca rundt 3800,- for den (tror det var 3899,-) Mvh Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Trenger ikke å kjøpe på nettauksjonen for en god pris. Jeg betalte ca rundt 3800,- for den (tror det var 3899,-) Mvh Ok. Det var en god pris, mener kameraten min betalte 4200,- kr. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Hardanger Lars Svart 31.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Ok takk.... da høres det ut som det blir en slik .... finner ikke noe hjemme side i norge . Men du vet kansje hvor det går an å kjøpe en slik båt og du ? Sitér dette innlegget Link to post
sveno Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 (redigert) Eg klarer heller ikke å finne noko Norsk side for Silver Marine Redigert 31.Desember.2005 av sveno (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Eg har den røde typen, utan kjøl og dørkplater. Fungerer heilt greit for ungane å ro i, men blei ikkje overbevist over eigenskapane med motor (4HK) på. Trur nok at den grå typen er betre. Begge typar blir solgt av netthandelen.no (der eg kjøpte min). Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
asso Svart 31.Desember.2005 Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Kjøpte en siver marine 250 med flat bunn i vår. Erfaringen er at den er svak i festebolten til åregaflene (plast som knakk) så jeg laget nye av kopperrør. Måtte også lage nye festekroker i aliminium på sitteplata,de orginale var også her laget av plast og knakk etter kort tids bruk. Ellers ser det ut som gummien er av bra kvalitet,ingen overraskelser så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Hardanger Lars Svart 31.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2005 Endeleg fant eg hjemme sida deres . Skal ringe di på tirsdag http://silvermarine.no/ Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 (redigert) Kjøpte en på netthandelen selv. har ikke prøvet den. Den virker helt grei. Fikk den i romjulen, akkurat som lovet. Redigert 2.Januar.2006 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Hardanger Lars Svart 2.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 Hallo Snakka med firmaet som tar di til landet, det er får tiden bare netthandel som selger di i norge . Men til våren ( påske ) er det vist flere kjeder som skal selge båtene. Så da må en sitte fåran pc får å få en bra handel Sitér dette innlegget Link to post
Jan Rune Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 Jeg kjøpte en slik på Netthandel i vår. Har brukt den med en 5hk Mercury. Fungerer helt utmerket Ser at det er pågående auksjon på denne gummibåten på Netthandel nå i kveld, men prisen er kommet vel høyt i denne runden. Lønner seg sikkert å vente på neste auksjon. Sitér dette innlegget Jan Rune Link to post
jea Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 vil heller annbefale River 320,da denne er bedre i sjøen, Sitér dette innlegget Fører av Båten Link to post
KEO Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 Fant akkurat kvitteringen på en Silver Marine jeg kjøpte på Smart Club i sommer, prisen var 2890. Har brukt den med en 4 hester. Planer med meg (90kg) og en 3 åring, dersom spilebunnen presses ned foran akterspeilet. Skulle bruke den som slepejolle, men den ligger mest sammenbrettet på dekket for å blåses opp ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 Husk nå at det finnes flere modeller. De vanligste er en grå som pleier gå for 4-5000 på netthandelen og for 7-10 000 hos luringer på finn.no. Så er det en rød som Smart Club har solgt for 2890. Denne har spilebunn i motsetning til den grå som har plater og oppblåsbar kjøl. Selvfølgelig er en River 320 bedre i sjøen men så koster den 2-3 ganger så mye også. Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 Price Club i Kristiansand har hatt den grå 9-fot med oppblåsbar kjøl og plater på dørken til under 4000.- i hele høst. Jeg så dem senest like før jul. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 Fungerer heilt greit for ungane å ro i, men blei ikkje overbevist over eigenskapane med motor (4HK) på. Trur nok at den grå typen er betre. Begge typar blir solgt av netthandelen.no (der eg kjøpte min). Med min erfaring med gummijolle og motor, ville jeg aldri tenkt på å kjøpe en som er helt flatbunnet uten oppblåsbar kjøl. Selv de med kjøl er jo ganske "vinglete" i fart. En med helt flat bunn må jo være direkte farlig i litt fart! Jeg tenker da særlig på unger som kjører disse. Eller hvordan opplever dere som har slike at de oppfører seg? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.