Jump to content

Garmin nroute og GArmin 76CS


Redman

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg bruker en Garmin 76CS og tenkte jeg skulle koble denne til PC`n ved bruk av Nroute. Lastet ned og installerte programmet,koblet til GPS`n med medfølgende USB kabel. Håpet at dette skulle være "easy match". Men slik bel det ikke. Programmet finner GPS`n min, men kobler seg ikke opp til satelittene. Den søker liksom etter satelitter hele tiden, også får jeg hele tiden beskjed om at kontakten med satelittene er brutt. Hva er galt her. Jeg skjønner i allefall ikke noen ting. Kunne tenkt meg å bruke GPS`sammen med en laptop i båten utover vår og sommeren. Er det noe jeg gjør feil her? Trenger jeg en annen kabel, eller noen annen driver?

Håper det er noen som kan veilede meg, slik at jeg kan få dette til å fungere.

 

Hilsen frustrert garmin bruker

Link to post
Share on other sites

Finner GPS`n satelittene hvis den ikke er tilkoblet pcn. Står du ute i friluft slik at ikke noe byggverk stenger for utsikten.

Jeg har Garmin 76CS. Ingen problem med mottak av signaler på den. Også i båt har dette ikke vært problem. Finner naturligvis ikke satelitter innendørs.....

 

Jeg har innstallert Nroute, men ikke prøvd det enda. Er dette progam som egner seg på sjøen da?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...