Jump to content

Alfa 1 Gen 2 - skal det være så mye grease i belgen?


MarexSuncab_FD

Recommended Posts

Hei,

Har begynt å demontere drevet for å finne en oljelekkasje. Følger diverse YouTube videoer. Men ser at belgen min er full av noe rosa grease. Er det normalt at det skal være sånn? Og dersom ja, hvordan skal jeg "fylle på" når jeg setter sammen igjen?

 

20240305_150935.jpg.74a0a74457bd72ccb1506959e56e2379.jpg

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg drev fra VP og ikke Mercruiser, men nei, det skal ikke være grease i hele belgen. Kan se ut som om noen har greaset gimballageret litt vel mye. Når det er sagt, tror jeg ikke greaset gjør noen skade. Du kan jo sjekke gimballageret, at det sitter ordentlig og snurrer lett.

Link to post
Share on other sites

Jeg har Alpha one gen 2 drev, og det ser ikke sånn ut når jeg demonterer drevet.
Jeg har transom-lager som smøres med fettpresse fra yttersiden.

Dette resulterer i at det ligger litt fett rundt lageret og kanskje 1-2 cm utover mot belgen.

Belgen og videre utover er tørr. Jeg tørker ut fett-overskuddet når jeg demonterer drev om høsten.

Hvorfor det ser ut som det gjør hos deg kan jeg ikke si. Mulig drivknuten er satt inn med fett og at dette spruter ut inne i belgen.

 

Har noen dårlig bilder. Sånn ser det ut hos meg ved demontering:

IMG_3936_R.jpg.7e040bd3b9981492f2b5532874a5de93.jpgIMG_3937_R.jpg.4fe6cad2d764ee99629e5754e9ce66f8.jpgIMG_3922_R.jpg.21a9e060b09a6533c8a5644b74692c27.jpg

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...