MR Swe Startet 6.Mars Del på Facebook Startet 6.Mars Hei, Har en Meaco DDL8 som står på nå i vinter da seilbåten ligger i bobbelhamn. Men hvor langt ut på året skal man bruke de? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Jeg lemper den i land neste mnd tenker jeg.. Tar første helgeturen denne helgen, men blir kanskje noen uker til neste helgetur pga påske.. Derfor lar jeg den stå en stund til.. Men den tar ikke ut mye fuktighet lengre.. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Så lenge det er nødvendig. Fast montert. Slått av om vinteren. Står på nå, men produserer ingenting. RF ligger på mellom 40- og 50 %. Det er i grunnen blank løgn. Ser at når temperaturen inn synker til +0 grader, stiger RF til 70 %. Når jeg setter på Eber og temperaturen stiger til 18 grader, synker RF til 35- til 45 %. Det er altså så tørt hele tiden at ingenting tar skade og det kan ikke dannes sopp/mugg. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Jeg har en mobil som jeg bruker på høsten. Når de stenger sommervannet stenger jeg avfukteren. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Jeg har den på hele året, både når båten ligger i sjøen og i opplag. Det er kun ved lave temperaturer over litt tid jeg skrur den av. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Nesten hele året, mellom 40-60 %. Liker innemiljøet bedre når vi overnatter Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Tørstemaskinist Svart 7.Mars Del på Facebook Svart 7.Mars Bruker den hele året, og spesielt når vi er på tur da vi dusjer i båten. Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 7.Mars Del på Facebook Svart 7.Mars Min står på hele vinteren. Holder båten til ca 40 prosent luftfuktighet. Stenger av det jeg kan av ventiler i boblehavna. Bruker den også mye i sommerhalvåret - type gjestehavn om sommeren. For litt varme og tørker opp kondens og slikt. Prøver å ikke ligge så mye med landstrøm om sommeren, men er strømmen på i havn står også avfukter koblet på. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 7.Mars Del på Facebook Svart 7.Mars Har frostvakter og avfukter på hele året ombord. Om vinteren tror jeg ikke avfukteren går mange timene altså. Er det kaldt er det tørt, og frostvaktene varmer opp luften og hiver fuktigheten ut til kråka. Den verste tiden etter min erfaringer okt/nov da det er 3-5gr og regn. Da gjør den nok sitt. På våren er det god tørk i forhold. og i juli. Men samtidig så skinner sola en og annen dag, så den varmer opp og tørker lufta. Jeg trodde dette skulle være et større problem enn det var. Men jeg liker at den står der og gjør sitt likevel! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 8.Mars Del på Facebook Svart 8.Mars Kjører litt av og på innimellom. Er det klarvær skrur jeg den av, men nå har det snødd og regnet her i sør siden oktober.. Uansett tørt og fint ombord og ingen lukt. Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 8.Mars Del på Facebook Svart 8.Mars Jeg bruker den hele året. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Ttor Svart 8.Mars Del på Facebook Svart 8.Mars Hele året. Den brukes også til å tørke klær og håndkler når vi er på tur. Effektivt tørkerom i dusjen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 8.Mars Del på Facebook Svart 8.Mars Ingen grunn til å slå den av vel, blir luftfuktigheten under innstilt verdi så vil den jo heller ikke gå noe av betydning... Slår min bare av når jeg er redd den skal fryse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.