Jump to content

Trenger kjøpetips for Sunseeker 34xps Portofino


RH103

Recommended Posts

Hei dere garvede båtfolk, jeg har i diverse tid kikket på denne modellen fra Sunseeker. Ofte ser jeg annonser på utgaver med 2 x VP Aqad41  a,b eller "p" versjon. Gammel bensinmotor er uaktuelt.

Motoralternativer og drev har jeg relativt god kontroll, men hva med resten av båten? Jeg er også klar over at vi snakker gammel, tildels veteranbåt, men det er ok, for jeg selv er også veteran etterhvert (les: pensjonist)   Takknemlig hvis noen har lyst til å dele erfaringer med denne modellen, som fotografert i riktig vinkel forfra, ser ut som den gjør 40 knop stillestående.. Tips om fint eksemplar i området rundt Oslofjord verdsettes. Alt er interessant..motor-boat-sunseeker-portofino-34-xps-scanboat-picture-23275489.jpg.0d5db678ab862de08b2cd6958b08ee36.jpg

Link to post
Share on other sites

Har ikke erfaringer med akkurat denne modellen, men har eid en San Remo 35, som er langt mer bo-vennlig en denne 34 foteren, 35 har 2 separate lugarer, bra toalettrom/dusj osv. Skikkelig rekker foran på båten setter man fort pris på også, de snubble-rekkene på 34 er dessverre ikke helt optimalt for bruk ved litt sjø.

Jeg hadde 2x KAD42, toppet 37knop og cruiset rimelig på 24-25knop.

Felles for Sunseeker fra slutten av 80, starten av 90tallet er mange er utsatt for krakkeleringer i plasten, har ikke noe å si for funksjon, men utseende.

Sunseeker er kvalitet tvers igjennom det, men med såpass gamle båter må det meste av teknisk utstyr sjekkes nøye, byttes eller overhales hvis det ikke er gjort.

Link to post
Share on other sites

RH103 skrev for 16 timer siden:

Hei dere garvede båtfolk, jeg har i diverse tid kikket på denne modellen fra Sunseeker. Ofte ser jeg annonser på utgaver med 2 x VP Aqad41  a,b eller "p" versjon. Gammel bensinmotor er uaktuelt.

Motoralternativer og drev har jeg relativt god kontroll, men hva med resten av båten? Jeg er også klar over at vi snakker gammel, tildels veteranbåt, men det er ok, for jeg selv er også veteran etterhvert (les: pensjonist)   Takknemlig hvis noen har lyst til å dele erfaringer med denne modellen, som fotografert i riktig vinkel forfra, ser ut som den gjør 40 knop stillestående.. Tips om fint eksemplar i området rundt Oslofjord verdsettes. Alt er interessant..motor-boat-sunseeker-portofino-34-xps-scanboat-picture-23275489.jpg.0d5db678ab862de08b2cd6958b08ee36.jpg

Det finnes en tidligere tråd om xps. Søk den opp muligens finner du noe info der.

Don Shead designet utrolig bra båter.

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg ser den, men skal ta meg over til Jylland fra Bohuslänskysten et par ganger for sommeren, da er det, for meg, uaktuelt med bare en motor... Men du har et poeng 😊 Fortell meg gjerne om det elektriske anlegget dieseltank og annet jeg bør plukke ut for å renovere..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...